امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

سیاست‌های پولی فدرال زررو امریکا، تقویت ارزش دلار و کاهش تقاضا از سوی بانک‌های مرکزی جهان و کشورهای نوظهور و در حال توسعه موجب خواهد شد تا قیمت طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی با کاهش روبرو شود (بانک سوسایت جنرال فرانسه)

بانک سوسایت جنرال فرانسه پیش بینی نسبت به قیمت طلا را کاهش داد

 

سایت طلا : بانک فرانسوی سوسایت جنرال در تازه ترین گزارش خود، پیش بینی نسبت به قیمت جهانی طلا در سال 2017 میلادی را کاهش داده است.  به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، بانک سوسایت جنرال فرانسه اعلام کرده است که سیاست های پولی فدرال زررو آمریکا، تقویت ارزش دلار و کاهش تقاضا از سوی بانک های مرکزی جهان و کشورهای نوظهور و در حال توسعه موجب خواهد شد تا قیمت طلا در سال 2017 میلادی با کاهش روبرو شود.

 

بر اساس این گزارش بانک سوسایت جنرال در ادامه این گزارش پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به کمتر از 1150 دلار خواهد رسید. این بانک معتبر فرانسوی در گزارش قبلی خود پیش بینی کرده بود که قیمت هر اونس طلا امسال به بیش از 1300 دلار می رسد.

 

این بانک پیش بینی خود نسبت به قیمت جهانی نقره را نیز کاهش داده است. این گزارش افزود: میانگین قیمت هر اونس نقره امسال به کمتر از 16 دلار خواهد رسید. این رقم نیز در گزارش قبلی موسسه سوسایت جنرال، 18 دلار اعلام شده بود.

 

تحلیل آماری سوسایت جنرال فرانسه نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در ماه های ژانویه 15 سال گذشته به طور میانگین 3.3 درصد افزایش داشته است. قیمت طلا در ژانویه امسال تاکنون 4.2 درصد افزایش نشان می دهد.

 

این بانک فرانسوی افزود: قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر نگرانی های مربوط به سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با افزایش نسبی روبرو شده است. سیاست های ترامپ احتمالا موجب افزایش نرخ تورم خواهد شد و این مساله می تواند تقاضا برای طلا و سایر فلزات گرانبها را افزایش دهد.

 

تحلیلگران سوسایت جنرال بر این باورند که ماه ژانویه معمولا زمان مناسبی برای افزایش قیمت جهانی طلا بوده و برای ارزیابی روند قیمت طلا باید منتظر ماه های آینده باشیم.

 

تحلیلگران این بانک افزودند: سیاست های پولی فدرال رزرو و تقویت ارزش دلار به همراه کاهش تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و افت خرید بانک های مرکزی جهان می تواند موجب کاهش قیمت طلا تا پایان امسال شود.

 

نگرانی های بین المللی نسبت به سیاست های جدید ترامپ از جمله ممنوعیت ورود مهاجران 7 کشور مسلمان به آمریکا موجب شده است تا شاخص سهام در بازارهای بین المللی با کاهش روبرو شود و ارزش دلار نیز با افت نسبی همراه شده است.

کدخبر:568 تاریخ:95/11/13 منبع: طلا

لینک خبر