امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

صادرات معدن و صنایع معدنی طی ده‌ماه نخست سال جاری به پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسیدکه از رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است (معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت)

صادرات 5 میلیارد و 500میلیون دلارمواد معدنی و صنایع معدنی در 10 ماهه امسال

 صادرات 5 میلیارد و 500میلیون دلارمواد معدنی و صنایع معدنی در 10 ماهه امسال دنیای معدن – معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت:صادرات معدن و صنایع معدنی طی 10 ماهه امسال به5 میلیارد و 500میلیون دلار رسیدکه از رشد 14 درصدی نسبت به سال گذشته برخورداربوده است.

  

«جعفر سرقینی» در همایش چشم انداز فولاد و معدن و با نگاهی به بازار با بیان این مطلب ، افزود:از این میزان صادرات بخش معدن و صنایع معدنی 4 میلیارد و 500میلیون دلار معادل 22 میلیون تن مربوط به بخش صنایع معدنی و یک میلیارد دلار با وزنی حدود 22 میلیون تن مربوط به مواد معدنی بوده است.

سرقینی خاطرنشان کرد: نسبت ارزش صادرات به وزن مواد معدنی و صنایع معدنی نشان می دهد که سرمایه گذاری در صنایع معدنی از ارزش افزوده بالایی برخوردار است.

معاون امورمعادن وصنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت :به هیچ عنوان فولادسازان ایرانی پایین تر از قیمت تمام شده محصول صادر نکرده اند بلکه با اعمال سیاست های صحیح تعرفه ای توانستیم جلوی واردات یک میلیون و 200هزار تن ورق فولادی را بدون اینکه صنایع داخلی آسیب ببینند بگیریم.

وی گفت: به هیچ عنوان اجازه نداریم سهم منابع معدنی نسل آینده را بدون حساب و کتاب هزینه کنیم.

وی درمورد آمار جدید بانک مرکزی درمورد رشد تولیدات معدن و صنایع معدنی گفت: متاسفانه بانک مرکزی برای تولیدات بخش معدن و صنایع معدنی برای سه نوع ماده معدنی سنگ آهن، مس و زغالسنگ و آن هم برای 11 معدن از ایمیدرو استعلام کرده بود و آن را برای کل معادن کشور در نظر گرفته بود که به نظر می رسد این آمار بانک مرکزی صحیح نیست.

کدخبر:361 تاریخ:95/11/27 منبع: دنیای معدن

لینک خبر