امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

بررسی رفتار شاخص و حرکت سهم‌ها در روزهای اخیر نشان می‌دهد که سهم‌های بزرگ مخصوصاً شرکت‌ها و صنایعی که به قیمت‌های جهانی متصل هستند، سیگنال‌های خرید از خود نشان می‌دهند و اگر مشکل نقدینگی در روزهای آخر سال حل شود، بازار سهام به مدار مثبت خود باز خواهد گشت (عضو هیأت‌مدیره بیمه دانا)

خون تازه نقدینگی در رگ های بازار سرمایه

سهم های بنیادی، کاندیدای رشد در بازار

بررسی رفتار شاخص و حرکت سهم ها در دو سه روز اخیر نشان می دهد رفته رفته سهم های بزرگ سیگنال های خرید از خود نشان می دهند؛ مخصوصا شرکت ها و صنایعی که به قیمت های جهانی متصل هستند.

 

بازار، حرکت تازه خود به سمت منطق گرایی را آغاز کرده است و تصور می رود اگر مشکل نقدینگی در این روزهای آخر سال حل شود، به مدار مثبت خود باز خواهد گشت.

 

عضو هیات مدیره بیمه دانا با بیان این مطلب به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: بررسی رفتار شاخص و حرکت سهم ها در دو سه روز اخیر نشان می دهد، رفته رفته سهم های بزرگ هم سیگنال های خرید از خود نشان می دهند؛ مخصوصا شرکت ها و صنایعی که به قیمت های جهانی متصل هستند.  

 

به گفته سعید شیرزادی، با افزایش قیمت جهانی فلزات، افزایش نسبی رونق اقتصادی در چین و امریکا، افزایش قیمت ها  همچنان ادامه پیدا می کند و حتی انتظار می رود که قیمت نفت هم در چند ماه آینده افزایش پیدا کند.

 

 وی افزود: سهم های بنیادی مثل معدنی ها،  فولادی ها، مس، سهام شرکت های پالایشگاهی و پتروشیمی، همه کاندیداهای رشد در بازار هستند.

 

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: اگر قانون تجدید ارزیابی دارایی ها مجددا ابقا و امسال هم شامل حال خودروسازان شود، خودروسازان هم پتانسیل رشد را دارند.

 

وی در عین حال افزود:  سهم های کوچک آن قدر فراتر از ارزش واقعی خود معامله شده اند، که دیگر خیلی انگیزه ورود به آن وجود ندارد . بانک ها هم  چون هنوز مشکلات عدیده ای دارند، به این سرعت امید چندانی در خصوص آنها وجود ندارد .

کدخبر:687 تاریخ:95/11/26 منبع: سنا

لینک خبر