امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

روند تغییرات بازار سرمایه تا انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶، دستخوش سیاست‌های اقتصادی داخلی نیست و جنبه تبعی از اقتصاد جهانی، بازارهای کالایی و قیمت جهانی نفت خواهد داشت، از این‌رو پیش‌بینی می‌شود صنایع و شرکت‌های صادرکننده سودآوری بیشتری داشته باشند (سیدحمید میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه)

بررسی چشم انداز بازارسرمایه تا انتخابات ۹۶/ موج های ترامپی اهرمی برای لیدر شدن صادراتی‌ها

به اعتقاد میر معینی بطور عمده تغییرات بر اساس تصمیمات و سیاست های اقتصادی در داخل نیست و بیشتر جنبه تبعی از اقتصاد جهانی خواهد داشت، از این رو شاید شرکت هایی که در حوزه صادرات هستند منتفع شوند.

یک کارشناس بازار سرمایه پیرامون ارزیابی روند بازار سرمایه تا انتخابات ریاست جمهوری به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت:با اینکه پیش بینی روند آینده بازار سرمایه تا انتخابات خیلی آسان نیست،اما احتمالا در آینده شاهد یک بازار پر ریسک و مبهم خواهیم بود.

سید حمید میرمعینی افزود: البته به نظر نمی رسد که تحول خاصی بابت انتخابات ریاست جمهوری در داخل کشور اتفاق بیفتد و شاخص های با اهمیت اقتصادی دستخوش تغییرات اساسی قرار گیرند و یا  به نوعی روی بازار سرمایه اثر گذارباشد.

به گفته وی به لحاظ سیاست خارجی، نحوه برخورد دولت جدید آمریکا با ایران کمی دغدغه ایجاد کرده حتی به دلیل  غیر قابل پیش بینی بودن ترامپ شاید اقتصاد جهان را نیز دستخوش تغییرات اساسی قرار دهد و شاهد تغییرات با اهمیت در قیمت کالای جهانی از نفت گرفته تا کالاهای پتروشیمی، فلزات اساسی و مواد معدنی باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه  اگر بخواهیم شاهد تحولی باشیم این تحول احتمالا در اقتصاد جهانی و به تبع آن بازارهای کالایی و قیمت های جهانی نفت خواهد بود  گفت: در نتیجه این تغییرات که منشا بیرونی و نه تصمیمات و سیاست گذاری های داخلی خواهند داشت، صنایع و شرکت های صادر کننده  تحت تاثیر نرخ های جهانی قرار می گیرند و سودآوری شان به واسطه این تغییرات قیمت جهانی تغییر خواهد کرد.

به اعتقاد میر معینی بطور عمده  تغییرات بر اساس تصمیمات و سیاست های اقتصادی در داخل نیست و بیشتر جنبه تبعی از اقتصاد جهانی خواهد داشت، از این رو شاید شرکت هایی که در حوزه صادرات هستند منتفع شوند.

وی با اشاره به اینکه  اگر این اتفاق نیفتد تحول خاصی را در حوزه بازار سرمایه در آینده نباید انتظار داشت ، خاطرنشان کرد: پول جدیدی وارد بازار سرمایه نخواهد شد، مگر اینکه بعد از انتخابات با روی کار آمدن دولت جدید و اعلام سیاست های اقتصادی جدید بازار از سه ماه سوم سال یا از اواسط مرداد ماه به بعد تغییراتی را داشته باشد ؛وگرنه با این وضعیتی که وجود دارد تغییرات خیلی با اهمیتی را تجربه نخواهیم کرد.

کدخبر:3359 تاریخ: 95/11/25 منبع: اقتصاد آنلاین

لینک خبر