امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

اظهارات، فرمان‌ها، توییت‌های ترامپ می‌تواند تنش‌ها را افزایش دهد و پیش‌بینی می‌شود این روند ادامه داشته باشد؛ این مسیر با پستی و بلندی‌های زیادی روبرو خواهد بود و این مسأله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد شد (مدیر مؤسسه سرمایه‌گذاری وان‌اک استرالیا)

نااطمینانی در دوره ریاست جمهوری ترامپ مهمترین عامل افزایش قیمت طلا خواهد بود

 

سایت طلا : مدیر موسسه سرمایه گذاری “وان اک استرالیا” تاکید کرد، تشدید نااطمینانی نسبت به سیاست های ترامپ طی سال های آینده عامل مثبتی برای افزایش قیمت جهانی طلا خواهد بود.

 

نااطمینانی در دوره ریاست جمهوری ترامپ مهمترین عامل افزایش قیمت طلا خواهد بود

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، راسل چسلر مدیر موسسه سرمایه گذاری “وان اک استرالیا” در سخنانی تصریح کرد: نااطمینانی در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ موجب رونق بازار طلا خواهد شد.

 بر اساس این گزارش وی افزود: اگر واقعا راهی وجود داشت تا نااطمینانی طی 4 سال آینده را اندازه گیری می کردیم، می توانستیم با دقت بیشتری اعلام کنیم که تاثیر این نااطمینانی بر قیمت طلا طی سال های آینده چقدر خواهد بود.

 وی در ادامه ضمن اشاره به غیرقابل پیش بینی بودن اقدامات و سیاست های ترامپ، گفت: ترامپ یک شیوه نامتعارف را در اداره کشور دارد و با صدور فرمان های اجرایی جنجالی موجب تشدید تنش در داخل و خارج آمریکا شده است. اظهارات ترامپ درباره اجرای سیاست های حمایتی در عرصه تجارت بین الملل نیز موجب افزایش نگرانی در بازارهای جهانی شده است.

 این تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت: طی ماه های آینده، اظهارات، فرمان ها، توییت های ترامپ می تواند تنش ها را افزایش دهد. ما پیش بینی می کنیم که این روند ادامه خواهد یافت. این مسیر با پستی و بلندی های زیادی روبرو خواهد بود و این مساله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد شد.

 وی تاکید کرد: به نظر من سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا نیز می تواند تا حد زیادی برای قیمت طلا و ارزش دلار تعیین کننده باشد. افزایش انتظارات تورمی در آمریکا نیز می تواند تقاضا برای طلا را افزایش دهد. برگزیت ، انتخابات در چند کشور اروپایی و کاهش مالیات ها از سوی ترامپ نیز از جمله عوامل مهمی هستند که بر قیمت طلا موثر خواهد بود.

 آلمان و فرانسه و هلند طی ماه های آینده با انتخابات سرنوشت ساز و مهمی روبرو هستند.

 گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر سیاست های ترامپ با افزایش 7 درصدی روبرو شده است. به نظر می رسد وضعیت نوسانات ارزش دلار، نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

 موسسه سرمایه گذاری اف سی استون نیز اعلام کرده است که نگرانی های سیاسی و اقتصادی مانع از کاهش قیمت جهانی طلا در سال 2017 خواهد شد.

کدخبر:9854 تاریخ:95/11/27 منبع: طلا

لینک خبر