امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

کشور آنگولا با تولید ۱٫۶۵۱ میلیون بشکه نفت در روز و پشت‌سر گذاشتن نیجریه، به بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت آفریقا تبدیل شده است (اوپک)

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از آفریقانیوز،‌ سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک در گزارش ماهانه خود درباره بازار نفت که امروز منتشر شد ،‌اعلام کرد: سطح تولید نفت آنگولا به 1.651 میلیون بشکه در روز رسیده است. 

در این گزارش سطح تولید نفت نیجریه نیز به طور متوسط 1.576 تا 1.604 میلیون بشکه در روز برآور شده است که بر همین اساس هم اکنون آنگولا بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت آفریقا محسوب می‌شود.

اوپک در گزارش خود تأکید کرده است که آنگولا، لیبی و عراق بیشترین افزایش تولید نفت را داشته و این در حالی است که تولید نفت عربستان، نیجریه و ونزوئلا بیشترین کاهش را در میان اعضای این سازمان تجربه کرده است. 

در ماه دسامبر سال 2016 بود که نیجریه توانست با پشت سر گذاشتن الجزایز به بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت آفریقا بدل شود. یکی از بزرگ‌ترین موانع بر سر راه تولید نفت نیجریه حمله گروه‌های مسلح به تأسیسات نفتی این کشور بوده است. دولت این کشور با آغاز مذاکره با گروه‌های مسلح در تلاش است تا از حجم این حملات بکاهد.

از سوی دیگر سال گذشته اعضای اوپک، محمد بارکیندو نیجریه‌ای را به عنوان دبیرکل این سازمان انتخاب کردند. علی‌رغم اینکه هم اکنون اقتصاد نیجریه در رکود به سر می‌‌برد اوپک اعلام کرده است که چشم‌انداز رشد اقتصادی نیجریه به شدت بهبود یافته است. 

کد خبر: 7969146 تاریخ: 02-12-95 منبع: فارس