امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

گرچه قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح خود در سه‌ماه و نیم اخیر رسیده و سطح مقاومتی ۱,۲۵۰ دلاری را شکسته است، کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که این روند صعودی طی ماه‌های آینده نیز به‌واسطه ریسک‌های ژئوپلیتیک در سراسر جهان ادامه خواهد یافت (کیتکونیوز)

ریسک های ژئوپلیتیک موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا خواهد شد

 

سایت طلا : تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که روند صعودی قیمت طلا طی ماه های آینده ادامه خواهد یافت و مهمترین علت آن تشدید تنش ها و ریسک های ژئوپلیتیک خواهد بود.

 

ریسک های ژئوپلیتیک موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا خواهد شد

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، گرچه قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح خود در 3 ماه و نیم اخیر رسیده و سطح مقاومتی 1250 دلاری را شکسته است، کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که این روند صعودی طی ماه های آینده نیز به واسطه ریسک های ژئوپلیتیک در سراسر جهان ادامه خواهد یافت.

 

بر اساس این گزارش قیمت جهانی هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه به بیش از 1257 دلار رسیده است تا قیمت این فلز زرد از ابتدای امسال تاکنون با رشد 9 درصدی روبرو شده باشد.

 

قیمت هر اونس نقره نیز به بیش از 18.35 دلار رسیده تا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 17 درصد افزایش یافته باشد.

 

تحلیلگران بر این باورند که افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری تاثیر زیادی بر رشد قیمت طلا در هفته های اخیر داشته است.

 

کارشناسان بازار طلا پیش بینی می کنند که روند صعودی قیمت طلا همچنان ادامه خواهد یافت. یاسپر لاولر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری لندن کاپیتال در این باره گفت: خرید در قیمت های بالا ترسناک است ولی این احساس وجود دارد که روند صعودی قیمت طلا در کوتاه مدت ادامه خواهد یافت.

 

وی افزود: یکی از دلایلی که تحلیلگران هنوز نسبت به افزایش قیمت طلا امیدوار هستند آن است که انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا می تواند گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را کاهش دهد.

 

دارن نیوسام از موسسه سرمایه گذاری دی تی ان تاکید کرد: در شرایط کنونی تنها آمار مهمی که می تواند بر گمانه زنی های نرخ بهره فدرال رزرو تاثیر گذار باشد، آمارهای اشتغال است که آن هم تا 10 مارس منتشر نخواهد شد. به نظر من طلا در شرایط کنونی پتانسیل بیشتری برای افزایش قیمت خواهد داشت.

 

اوله هانسن تحلیلگر ساکسو بانک گفت: با توجه به آنکه مدیران ارشد صندوق های سرمایه گذاری و پوشش ریسک همچنان به خرید طلا ادامه می دهند، می توان نسبت به آینده این فلز زرد امیدوار بود.

 

تازه ترین تحلیل تکنیکال فیبوناچی نشان می دهد که قیمت طلا احتمالا می تواند طی روزهای آینده تا سطح 1288 دلار در هر اونس افزایش یابد.

کدخبر:8806 تاریخ:95/12/08 منبع: طلا