امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

قیمت طلا طی سه تا شش ماه آینده به ۱,۲۰۰ دلار در هر اونس خواهد رسید و این رقم تا ۱۲ ماه آینده به ۱,۲۵۰ دلار می‌رسد (مؤسسه مالی گلدمن ساچ)

پیش بینی محتاطانه موسسه مالی گلدمن ساش آمریکا نسبت به قیمت طلا در 2017

 

سایت طلا : بانک آمریکایی گلدمن ساش در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت طلا امسال به طور میانگین اندکی بالاتر از سطح فعلی آن خواهد بود.

 

پیش بینی محتاطانه موسسه مالی گلدمن ساش آمریکا نسبت به قیمت طلا در 2017

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، بانک گلدمن ساش اعلام کرد: قیمت طلا نسبت به سطح پایین دسامبر اکنون حدود 100 دلار افزایش یافته است.

 

بر اساس این گزارش، موسسه گلدمن ساش پیش بینی محتاطانه ای نسبت به قیمت جهانی طلا داشته است. این گزارش نشان می دهد که قیمت طلا طی 3 تا 6 ماه آینده به 1200 دلار در هر اونس خواهد رسید و این رقم تا 12 ماه آینده به 1250 دلار می رسد.

 

تحلیلگران این موسسه پیش بینی کردند که فدرال رزرو آمریکا امسال 3 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد و احتمال افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن 80 درصد خواهد بود. البته نرخ بهره واقعی آمریکا در این مدت با کاهش نسبی همراه خواهد شد و این مساله فشار بر قیمت طلا را کاهش می دهد.

 

از سوی دیگر تحلیلگران گلد من ساش اعلام کرده اند که نگرانی های سیاسی شامل انتخابات اروپا ، منازعات تجاری و سیاست های دولت ترامپ می تواند موجب کاهش شاخص سهام شده و این مساله به نفع قیمت طلا در شش ماه دوم امسال شود.

 

این بانک پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس نقره در 3 تا 6 ماه آینده به طور میانگین به 16.50 دلار برسد و این رقم تا 12 ماه آینده به 17.20 دلار خواهد رسید.

 

گلدمن ساش نسبت به قیمت جهانی پلاتین نیز ناامید بوده و پیش بینی کرده است که مازاد عرضه طی ماه های آینده همچنان ادامه خواهد داشت و این مساله فشار زیادی بر قیمت نقره وارد خواهد کرد.

 

پیش بینی می شود که میانگین قیمت هر اونس پلاتین طی 3 تا 6 ماه آینده به 1000 دلار برسد و این رقم تا 12 ماه آینده به 975 دلار خواهد رسید.

 

به نظر می رسد اوضاع اقتصادی و مالی منطقه یورو به خصوص بحران مالی و بدهی یونان و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز می تواند عامل مهم و تاثیر گذاری بر قیمت جهانی فلزات گرانبها در ماه های آینده باشد.

 

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

کدخبر:5526 تاریخ:95/12/06 منبع: طلا