امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

نرخ رشد اقتصادی کشور در نه‌ماه ابتدایی سال جاری ۷/۲ درصد بوده است که بخش‌های کشاورزی رشد ۵/۷ درصدی، خدمات ۵/۴ درصدی و صنعت ۱۰/۵ درصدی را ثبت کرده‌اند (مرکز آمار ایران)

گزارش جدید مرکز آمار از جزئیات نرخ رشد ۹ماهه ۹۵/صنعت ۱۰.۵ درصد رشد کرد

 

مرکز آمار ایران نرخ رشد اقتصادی ۹ ماهه سال ۹۵ را ۷.۲ درصد و برای بخش‌های کشاورزی ۵.۷ درصد، خدمات ۵.۴ درصد و صنعت ۱۰.۵ درصد اعلام کرد.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در گزارش جدید مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی در سه ماهه پائیز 95، در بخش کشاورزی برابر با 5.4 درصد، خدمات 4.4 درصد و صنعت 14 درصد گزارش شده است و این ارقام برای 9 ماهه سال 95 به ترتیب 5.7 کشاورزی، 5.4 خدمات و 10.5 درصد در صنعت بوده است.

 

روز گذشته هم مجتبی خالصی معاون سازمان برنامه  و بودجه و رئیس دبیرخانه شواری اقتصاد دولت اعلام کرده بود، رشد اقتصادی در 9 ماهه نخست سال جاری 7.2 درصد و رشد اقتصادی بدون نفت 5درصد بوده است.

 

به گزارش تسنیم، بانک مرکزی چندی قبل رشد اقتصادی بدون نفت در 6 ماهه نخست را 0.9درصد و رشد اقتصادی همراه با نفت را 7.4درصد اعلام کرده بود. این درحالی است که مرکز آمار ایران رشد اقتصادی بدون نفت در 6 ماهه نخست سال را 4.5درصد اعلام کرده است.

 

مرکز پژوهشهای ملس شورای اسلامی هم حداکثر رشد اقتصادی بدون نفت برای سال 95 را 2درصد پیش بینی کرده است. همچنین صندوق بین المللی پول اعلام کرده به رغم رشد 6.6 درصدی اقتصاد ایران در سال جاری بیکاری در این کشور بیشتر شده و بخش غیرنفتی در سال 95 تنها 0.8 درصد رشد خواهد داشت.

کدخبر: 5560 تاریخ: 95/12/14 منبع: تسنیم