امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

صادرات ترکیه پس از چند ماه کاهش در ماه‌ژانویه سال جاری با ۱۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۱ میلیارد و ۲۷۸ میلیون دلار رسیده است (وزارت اقتصاد ترکیه)

صادرات ترکیه در سال جاری ۱۸,۱ درصد افزایش یافت

 

پس از چند ماه کاهش، میزان صادرات ترکیه در ماه ژانویه امسال با ۱۸,۱ درصد افزایش نسبت به ژانویه سال گذشته میلادی به ۱۱ میلیارد و ۲۷۸ میلیون دلار رسید.

بازار نیوز – وزارت اقتصاد ترکیه روز چهارشنبه میزان واردات این کشور در سال جاری را با ۱۵,۹ درصد افزایش، ۱۵ میلیارد و ۵۸۶ میلیون دلار ذکر و اعلام کرد که کسری تراز تجارت خارجی ترکیه نیز در ماه ژانویه با افزایش ۱۰.۳ درصدی به میزان چهار میلیارد و ۳۰۹ میلیون دلار افزایش یافته است.

 

محمد بیوک اکشی رئیس مجمع صادرکنندگان ترکیه اوایل سال جاری میلادی در نشست ارزیابی صادرات ترکیه در سال ۲۰۱۶ میلادی که با حضور اعضا و هیات مدیره مجمع صادرکنندگان ترکیه (TİM) در استانبول برگزار شد، مجموع صادرات این کشور در سال گذشته میلادی را ۱۴۲,۶ میلیارد دلار ذکر و اعلام کرد که این میزان صادرات نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی ۰.۸ درصد کاهش داشته است.

 

۱۵۳,۳ میلیارد دلار صادرات در برنامه اقتصادی میان مدت ترکیه برای سال ۲۰۱۷ میلادی تعیین شده است. 

 

سال گذشته صادرات ترکیه به ایران بالغ بر سه میلیارد و ۶۹۰ میلیون و ۳۱۵ هزار دلار بوده که سهمی برابر ۲,۸ درصد در کل صادرات این کشور داشته است.

کدخبر: 8070 تاریخ: 95/12/11 منبع: بازار نیوز