امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

اگر فدرال رزرو امریکا بخواهد نرخ‌بهره را طی ماه‌های آینده افزایش دهد، هزینه فرصت نگهداری و خرید طلا افزایش خواهد یافت و این مسأله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد (مارک تو، تحلیلگر برجسته مؤسسه سرمایه‌گذاری وینگ فانگ فیوچرز)

چرخه افزایش نرخ بهره آمریکا قیمت طلا را در محدوده 1200 تا 1250 دلار نگه می دارد

 

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، مارک تو تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری وینگ فانگ فیوچرز تاکید کرد: اگر فدرال رزرو آمریکا بخواهد نرخ بهره را طی ماه های آینده نیز افزایش دهد، هزینه فرصت نگهداری و خرید طلا افزایش خواهد یافت و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

 

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: البته هنوز نگرانی ها و نااطمینانی های سیاسی زیادی در عرصه بین المللی وجود دارد و این دو نیروی متضاد طی ماه های آینده روند قیمت طلا را تعیین خواهد کرد.

 

وی افزود: به نظر من قیمت طلا در شرایط کنونی بین 1200 تا 1250 دلار در نوسان خواهد بود و اگر این دو سطح حمایتی و مقاومتی شکسته شود، قیمت طلا با نوسانات بیشتری روبرو خواهد شد.

 

قیمت طلا در سه ماه نخست امسال با رشد 8.4 درصدی همراه شد که بهترین عملکرد در یک سال گذشته بوده است. در پیش بودن انتخابات مهم اروپا و نگرانی نسبت به سیاست های ترامپ تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

کدخبر:94216 تاریخ:95/01/15 منبع:طلا