امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

عمان آمادگی خود را برای حمایت از تمدید توافق فعلی کاهش تولید نفت، بین ۲۴ کشور تولیدکننده به منظور تقویت بهای جهانی نفت اعلام کرد (معاون وزیر نفت عمان)

عمان طلایه دار حمایت از تمدید توافق کاهش تولید نفت شد

 

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از پایگاه خبری پلاتس، سلیم العوفی، معاون وزیر نفت عمان گفت: عمان آماده حمایت از تمدید توافق فعلی کاهش تولید نفت، بین ۲۴ کشور تولیدکننده به منظور تقویت بهای جهانی نفت است.  

در همین حال العوفی گفت: از هر طرحی که موجب استحکام و رشد قیمت نفت شود، حمایت می کنیم و اگر این به معنی تمدید توافق کاهش برای شش ماه دیگر است، عمان خود را مانع اجرای تمدید این توافق نمی کند.  

همچنین معاون وزیر نفت عمان، خاطر نشان کرد: زمانیکه پایبندی به چنین پیمانی موجب کاهش بیشتر تولید می شود، عمان تمام ذخایر نفت خام و میعانات خود را که بیش از یک میلیون بشکه در روز است، ذخیره خواهد کرد تا در صورتیکه به هر دلیلی این کاهش تولید برداشته شود، دارای موضع قدرتمندی باشد.

بر همین اساس، عمان در دسامبر سال گذشته میلادی با کاهش تولید ماهانه ۴۵ هزار بشکه در روز موافقت کرد؛ این در حالی است که تولید نفت این کشور در اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی به تقریبا یک رکورد با رسیدن به ۹۲۳ هزار بشکه در روز تبدیل شد.  

بر پایه این گزارش، توافق کاهش تولید نفت اوپک در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی با هدف کاهش ۱.۲ میلیون بشکه در روز و همچنین همکاری برخی از کشورهای غیر اوپکی مانند روسیه به امضاء رسید.

کدخبر:9810 تاریخ:96/01/16 منبع:خبرگزاری مهر