امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

شرکت نفتی آرامکو در پی افزایش تقاضای سهامداران مبنی برافزایش اندازه شرکت در آستانه عرضه اولیه تصمیم دارد تا از طریق انتشار اوراق قرضه اسلامی در حدود سه میلیارد دلار تأمین مالی برای شرکت صورت دهد (سنا)

شرکت نفتی آرامکو، در صدد است تا از طریق انتشار اوراق قرضه اسلامی در حدود 3 میلیارد دلار تأمین مالی را به سرانجام برساند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)،در پی افزایش تقاضای سهامداران مبنی بر افزایش اندازه شرکت در آستانه عرضه اولیه، شرکت آرامکو، تصمیم دارد تا با انتشار اوراق قرضه اسلامی، تأمین مالی برای شرکت صورت دهد.

 

اوراق قرضه شرکت نفتی آرامکو، به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت در جهان، با سررسید 7 ساله و نرخ سودی 0.2 درصد بیشتر از نرخ سود بانکی رایج در عربستان خواهد بود.

 

اما پس از استقبال زیاد سرمایه گذاران از این اوراق صکوک، تعداد اوراق منتشر شده توسط این شرکت افزایش یافت.

 

این در حالی است که، آرامکو در ابتدا تصمیم داشت تا با انتشار این اوراق صکوک مبلغ 2 میلیارد دلار تأمین مالی کند اما در پی استقبال سهامداران، این مبلغ را به 3 میلیاد دلار افزایش داد.

 

بر این اساس، این شرکت نفتی در آستانه فرا رسیدن زمان عرضه اولیه در سال 2018، تصمیم به انتشار اوراق قرضه اسلامی کرده است.

 

پس از عرضه اولیه سهام این شرکت، میزان مالیات دهی آن بر طبق قانون، کاهش پیدا می کند و ارزش این شرکت را به این ترتیب به 1 تریلیون دلار می رساند. به این ترتیب دارایی ناخالص آرامکو 300 درصد افزایش خواهد یافت.

 

در این بین، شرکت تأمین سرمایه Alinma، هلدینگ HSBC، سرمایه گذاری Riyad و سرمایه گذاری Fransi مسئول انتشار اوراق صکوک شرکت آرامکو خواهند بود و برنامه ریزی های مربوط به انتشار این اوراق بر عهده دارند.

کدخبر:6675 تاریخ:96/01/20 منبع: سنا