امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

اگر شرایط سیاسی کشور به گونه‌ای پیش برود که نرخ ارز پرش کند، حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بورس کشور هم به مثابه‌ زیرمجموعه‌ کل سرمایه‌گذاران خارجی دچار تأخیر و آسیب جدی خواهد شد؛ بنابراین نرخ ارز نباید دچار نوسانات و تلاطم‌های شدید شود هر چند که متناسب با نیاز اقتصاد و در شرایط بازار باید قیمت آن اصلاح شود (عضو شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار)

عضو شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار از حضور تدریجی شرکت‌های خارجی در بازار سرمایه ایران با به کارگیری ظرفیت نمایشگاه‌های بورس، بانک و بیمه در معرفی صنایع مختلف خبر داد.

حسین عبده تبریزی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: شرایط جذب سرمایه‌گذاری خارجی تا حدی در کشور فراهم شده است، اما تداوم این روند بستگی به کنترل تورم و نرخ ارز و ادامه‌ سیاست‌های جاری دارد.

این اقتصاددان و صاحب‌نظر برجسته با اشاره به ابعاد بین‌المللی فاینکس 2017 اظهار داشت: طبعاً اگر شرایط سیاسی به گونه‌ای پیش برود که نرخ ارز پرش کند، حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بورس کشور هم به مثابه‌ زیرمجموعه‌ کل سرمایه‌گذاران خارجی دچار تأخیر و آسیب جدی خواهد شد. بنابراین، نرخ ارز نباید دچار نوسانات و تلاطم‌های شدید شود، هر چند که متناسب با نیاز اقتصاد و در شرایط بازار باید قیمت آن اصلاح شود.

عبده تبریزی ادامه داد: اگرچه در حال حاضر شرایط بسیار تسهیل‌شده، اما فکر می‌کنم هنوز هم سرمایه‌گذاران خارجی محافظه‌کارانه وارد بازار سرمایه ما خواهند شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی اینکه خارجی‌ها بیایند و یک شرکت خاصی را بخرند و روی آن کار کنند یا در صندوق‌های اختصاصی فعالیت کنند، بیشتر احتمال وقوع دارد تا سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در سبد سهام در بورس.

این استاد دانشگاه در پایان گفت‌گو با سنا تصریح کرد: طبعاً وضعیت بازارها در سال 96 ارتباط مستقیم با وضعیت سیاسی و از جمله انتخابات پیش‌رو خواهد داشت.

 دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در روزهای شنبه تا سه شنبه 26 تا 29 فروردین ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران از ساعت 9 تا 17 برگزار می شود.

کدخبر:5069 تاریخ:96/01/25 منبع:سنا