امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

با عرضه ۱۰ درصد سهام سهام شرکت فولادکاوه‌جنوب کیش طی روزهای آینده، اولین عرضه اولیه بورس و اوراق بهادار در سال جاری انجام خواهد شد (تسنیم)

اولین عرضه اولیه امسال بورس پیش از انتخابات برگزار می‌شود

 

با عرضه ۱۰ درصد سهام سهام شرکت فولاد کاوه جنوب کیش طی روزهای آینده، اولین عرضه اولیه بورس و اوراق بهادار در سالجاری انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ در جریان معارفه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش که ظهر امروز در جریان آخرین روز دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با حضور خبرنگاران برگزار شد، اسماعیل درگاهی معاون پذیرش بورس با اشاره به این که این شرکت در بازار دوم بورس با نماد “کاوه” پذیرفته شده است، طی روزهای آینده و پیش ازانتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری 10 درصد سهام این شرکت عرضه خواهد شد.

بر اساس این گزارش؛ در ابتدای این جلسه مدیر عامل فولاد کاوه جنوب کیش در تشریح فعالیتهای این شرکت گفت: فولاد کاوه جنوب کیش در سال 87 با تولید آهن کارخود را آغاز کرد و پس از طی مراحل موفقیت آمیز در تولید و صادرات این محصول سال 95 با تاسیس فاز یک کارخانه فولادسازی تولید این محصول استراتژیک را هم در دستور کارخود قرار داد.

علی دهاقین با برشمردن نام شرکت گسترش صنعتی معدنی کاوه پارس، بنیاد مستضعفان و شرکت سرمایه گذاری سینا به عنوان سهامداران  عمده این شرکت 7 هزار میلیارد تومانی افزود: کل سرمایه گذاری انجام شده در فولاد کاوه 26 هزار میلیارد ریال است که 10 هزار میلیارد ریال از آورده سهامداران و 16 هزار میلیارد نیز از طریق سیستم بانکی وفعالیت‌های شرکت تامین شده است .

وی همچنین اتکا به توان نیروی مجرب انسانی و تکنولوژی روز را عامل موفقیت این شرکت در طرح‌های توسعه ای اعلام کرده گفت:  از آنجا که فولاد کاوه شرکت پروژه محوری است، طرح‌های  زیادی را در دست اجرا دارد که از جمله می توان به راه اندازی فاز دوم فولادسازی با ظرفیت تولید یک میلیون و 200 هزار تن محصول اشاره کرد. 

این مقام مسئول رقم تولیدی سال گذشته فاز یک این شرکت را 630 هزار تن اعلام کرد و افزود: برای سال جاری تولید 900 هزار تن فولاد با نام محصول “بیلت” در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین گفت: سال گذشته از 630 هزارتن محصول تولید شده 303 هزارتن به ارزش 108 میلیون دلار صادرات داشتیم که برای سال 96 در نظر است این رقم به 600 هزارتن افزایش یابد که درآمدی بین 250 تا 300 میلیون دلار نصیب مجموعه خواهد کرد. بعلاوه این که حوزه خلیج فارس، جنوب شرق آسیا، اردن، مالزی، اندونزی و تایلند کشورهایی هستند که شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در بازار این کشورها سهم صادراتی قابل توجهی به دست آورده و اکنون در سودای ورود به بازار ویتنام است.

مدیرعامل شرکت شرکت فولاد کاوه جنوب کیش افق سال 1414 را  تولید 10 میلیون تن فولاد عنوان کرده و افزود: به دلیل قرار گرفتن در بهترین موقعیت استراتژیکی منابع آبی خلیج فارس و همچنین نزدیکی به معادن رسیدن به چنین رقمی دور از ذهن نیست.

کدخبر:954632 تاریخ:96/01/29 منبع:تسنیم