امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

ارزش محصولات پارس‌جنوبی در سال گذشته در مقایسه با سال ۹۴ بیش از پنج میلیارد و ٨٤٧ میلیون دلار معادل ۲۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت (مدیرعامل مجتمع گاز پارس‌جنوبی)

افزایش پنج میلیارد و٨٤٧ میلیون دلاری ارزش محصولات پارس جنوبی درسال 95

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: ارزش تولیدات این مجتمع در سال گذشته در مقایسه با سال 94 بیش از پنج میلیارد و ٨٤٧ میلیون دلار معادل 220 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی روز سه شنبه به نقل از مسعود حسنی افزود: 

با راه‌اندازی فازهای جدید در سال ٩٥ تحولی عظیم در پارس جنوبی ایجاد شد و برداشت از این مخزن از ١٢٣ هزار و ٥٥٢ میلیون متر مکعب در سال ١٣٩٤ به ١٤٦ هزار و ٧٤٠ میلیون متر مکعب در سال گذشته رسید که ٢٠ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: میزان تولید همه محصولات پالایشگاههای گاز پارس جنوبی در سال ٩٥ افزایش داشته است، طوریکه حجم گاز شیرین تولید شده از ١٠٢ هزار و ٥٢٤ میلیون متر مکعب در سال ١٣٩٤ به ١٢٤ هزار و ٥١٧ میلیون متر مکعب در سال ١٣٩٥ رسیده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی به افزایش تولید اتان در مجتمع گاز پارس جنوبی در سال ٩٥ اشاره کرد و گفت: این محصول نیز افزایشی حدود ٤٣ درصدی داشته و از یک میلیون و ٦٢٩ هزار و ٧١٨ تن در سال ١٣٩٤ به ٢ میلیون و ٣٢٠ هزار و ١٩ تن در سال ١٣٩٥ رسیده است.

وی ادامه داد: میزان پروپان تولیدی مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در سال گذشته یک میلیون و ٦٥٠ هزار و ٧١٠ تن و میزان گوگرد تولید شده نیز از ٤٠١ هزار و ٢٩٨ تن در سال ١٣٩٤ به ٥٢١ هزار و ٧٥٣ تن در سال ١٣٩٥ رسیده است.

حسنی، با بیان این‌که در سال ١٣٩٤ حدود ٩٥١ هزار و ٤٠٢ تن بوتان در پالایشگاه‌های پارس جنوبی تولید شد افزود: این مقدار پارسال به یک میلیون و ٢٢ هزار و ١٦٠ تن رسید.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی سال‌‌های اخیر را دوران شکوفایی صنعت گاز عنوان کرد و گفت: تولید میعانات گازی مجتمع گازی پارس جنوبی از ١٦٨ هزار و ٩٠٨ هزار بشکه در سال ١٣٩٤ به ١٩٣ هزار و ٩٧٤ هزار بشکه در سال ١٣٩٥ رسید.

 کدخبر:10368 تاریخ:96/01/29 منبع:ایرنا