امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

فاز اول مسکن اجتماعی در قالب مسکن استیجاری خردادماه سال جاری پس از ابلاغ بودجه این طرح اجرایی می‌شود (معاون امور شهری بنیاد مسکن)

مسکن اجتماعی از خرداد می آید

معاون امور شهری بنیاد مسکن از شروع اجرای فاز اول مسکن اجتماعی در خرداد ماه خبر داد و گفت: فاز اول مسکن اجتماعی در قالب مسکن استیجاری خردادماه امسال پس از ابلاغ بودجه این طرح اجرایی می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، جواد حق‌شناس گفت: ایده دولت یازدهم برای تامین مسکن کم‌درآمدها برنامه جامع و مختصری است که شامل گروه‌های حقیقی فاقد درآمد و کم‌درآمد می‌شود که در دنیا هم این طرح تحت‌عنوان مسکن‌اجتماعی شناخته شده است.

وی افزود: حدود سه میلیون خانوار مشمول این طرح می‌شوند؛ هرچند قرار بود این طرح زودتر به اجرا برسد؛ اما مشکلات مسکن مهر و پیش‌بینی منابع اجرایی این طرح، دولت را قانع کرد تا ابتدا مسکن مهر را به سرانجام برساند و بعد مسکن اجتماعی را اجرایی کند.

حق‌شناس ادامه داد: اوایل سال گذشته طرح مسکن اجتماعی به سازمان برنامه پیشنهاد داده شد و سازمان هم با این طرح موافقت کرد و مسکن اجتماعی در مسیر عملیاتی شدن قرار گرفت.

وی با اشاره به دستگاه‌هایی که در طراحی و اجرای طرح مسکن اجتماعی دخیل هستند، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بانک مرکزی، بانک مسکن، سازمان برنامه، کمیته امداد، سازمان بهزیستی و وزارت کار از جمله نهادها و دستگاه‌های درگیر در اجرای مسکن اجتماعی هستند.

معاون بنیاد مسکن گفت: در طرح اولیه قرار بر این بود که برنامه شش‌ساله مسکن اجتماعی از سال ۹۵ شروع و تا پایان برنامه‌ششم ادامه پیدا کند، اما در سال گذشته این طرح در بسیاری از کمیسیون‌ها و نهادهای مرتبط با آن مطرح شد و در نهایت اواخر سال گذشته به تصویب رسید. حق‌شناس ادامه داد: قرار بر این است که در طرح مسکن اجتماعی و حمایتی سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکن حمایتی در قالب مسکن ملکی و مسکن اجتماعی استیجاری تامین شود.

کدخبر:26590 تاریخ:96/01/28 منبع:اقتصادآنلاین