امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

حمله موشکی امریکا به سوریه موجب افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی و عقب نشینی شاخص‌ها بازارهای اروپایی شد؛ شاخص داکس آلمان با افت ۰/۰۵ درصدی و شاخص فوتسی لندن با رشد ۰/۶ درصدی رو به رو شد و شاخص یورو استاکس توانست افزایش ۰/۱ درصدی را از آن خود کند (سنا)

حمله موشکی آمریکا شاخص ها را به هم ریخت

نگرانی سهامداران از افزایش نرخ بهره و اوضاع نامناسب اقتصادی در آمریکا در پی کاهش میزان مشاغل در این کشور موجب آشفتگی در بازارهای جهانی شد در حالی که قیمت نفت افزایش داشت.

 حمله موشکی آمریکا به سوریه موجب افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد، این در حالی است که انتشار نرخ بیکاری آمریکا و نگرانی از افت آهنگ رشد اقتصادی در این کشور موجب برهم ریختگی بازار در این کشور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، نگرانی سهامداران از افزایش نرخ بهره و اوضاع نامناسب اقتصادی در آمریکا در پی کاهش میزان مشاغل در این کشور موجب آشفتگی در بازارهای جهانی شد در حالی که قیمت نفت افزایش داشت.

در این میان، حمله موشکی به سوریه موجب ناآرامی در منطقه خاورمیانه شد در حالی که قیمت سهام شرکت ها نیز پرخطر و ریسکی شد.

قیمت طلا، به عنوان یک درآمد ثابت،با بیشترین میزان افزایش نسبت به 5 ماه گذشته همراه شد در حالی که قیمت سهام در بازارهای اروپایی و آمریکا با افت شدید همراه شدند.

اما در بازارهای اروپایی، حمله موشکی آمریکا موجب عقب نشیتی شاخص ها شد و شاخص داکس آلمان را با افت 0.05 درصدی همراه کرد. در حالی که، در آخرین دقایق معاملاتی، شاخص فوتسی لندن با رشد 0.6 درصدی رو به رو شد و شاخص یورو استاکس توانست افزایش 0.1 درصدی را از آن خود کند.

بازارهای آسیایی نیز روند نوسانی را در پیش گرفتند.

نیکی ژاپن رشد 0.3 درصدی داشت و تاپیکس افزایش 0.6 درصدی را از آن خود کرد در حالی که شاخص بورس هنگ کنگ افت 0.03 درصدی را به ثبت رساند.

کدخبر:80690 تاریخ:96/01/19 منبع:سنا