امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

در اسفندماه سال ۹۵ حجم معاملات آپارتمان‌های در شهر تهران به ۱۲ هزار و ۲۴۷ واحد رسید که در مقایسه با اسفندماه سال ۹۴ معادل ۶/۴ درصد کاهش داشته است (اقتصاد آنلاین)

۵۱ درصد بازار مسکن دست نوسازها

بررسی آمار تحولات بازار مسکن در شهر تهران که از سوی بانک مرکزی به‌صورت ماهانه منتشر می‌شود نشان می‌دهد: در تمامی ماه‌های 12گانه سال گذشته حجم معاملات آپارتمان‌های نوساز تا پنج سال ساخت در مقایسه با سایر آپارتمان‌های با عمر بنای بیشتر پیشتاز بوده است.

این روند در اسفند ماه سال گذشته نیز همچون سایر ماه‌های سال 95 تکرار شده‌است. براساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی، در اسفندماه سال 95 حجم معاملات آپارتمان‌های در شهر تهران به 12 هزار و 247 واحد رسیده است که در مقایسه با اسفندماه سال 94 معادل 4/ 6 درصد کاهش داشته است. بررسی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمربنا در اسفند ماه سال گذشته نشان می‌دهد از این حجم معاملات، 1/ 51 درصد مربوط به آپارتمان‌های نوساز تا 5 سال ساخت بوده است. به گزارش دنیای اقتصاد، البته طبق گزارش بانک مرکزی این سهم در مقایسه با اسفندماه سال گذشته کاهش پیدا کرده و عموما به سهم آپارتمان‌های با قدمت بیش از 15 سال اضافه شده است که این خود سیگنال برای استارت اقدامات جدید بخش عرضه برای خرید خانه‌های کلنگی و ساخت‌وسازهای جدید است.

کدخبر:50063 تاریخ:96/01/24 منبع: اقتصاد آنلاین