امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

پس از ابلاغیه پادشاه سلمان نسبت به پرداخت کمک هزینه و پاداش به کارمندان دولتی در بازار عربستان، شاخص تداول با رشد۱/۷ درصدی همراه شد و در حدود ۹۰ درصد از سهام شرکت‌های موجود در این متغیر روند رو به رشد را به ثبت رساندند (سنا)

طرح پاداش به کارمندان موجب رشد شاخص های سعودی شد

پس از ابلاغیه پادشاه سلمان نسبت به پرداخت کمک هزینه و پاداش به کارمندان دولتی، خوش بینی ها نسبت به افزایش نرخ مصرف کننده در این کشور رو به فزونی گذاشته است و موجب رشد شاخص ها در بازار عربستان شده است.

شاخص ها در بازار عربستان سعودی با بیشترین میزان افزایش نسبت به سه ماه اخیر همراه شدند در حالی که خوش بینی ها نسبت به صعود نرخ مصرف کننده در این کشور فزونی یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، پس از ابلاغیه پادشاه سلمان نسبت به پرداخت کمک هزینه و پاداش به کارمندان دولتی، خوش بینی ها نسبت به افزایش نرخ مصرف کننده در این کشور رو به فزونی گذاشته است و موجب رشد شاخص ها در بازار عربستان شده است.

در این بازار، شاخص تداول با رشد 1.7 درصدی همراه شد و در حدود 90 درصد از سهام شرکت های موجود در این متغیر روند رو به رشد را به ثبت رساندند.

در این میان، قیمت سهام بانکی ها با بیشترین میزان افزایش در این شاخص مواجه شدند و این صنعت را با رشد 1.4 درصدی رو به رو کردند.

بر اساس این گزارش، حکومت پادشاهی عربستان پس از کسری بودجه پیش آمده، طرح پاداش کارمندان را در ماه سپتامبر لغو کرد. اما با حکم پادشاه سلمان از این ماه دوباره این پاداش به کارمندان دولتی پرداخت خواهد شد.

این در حالی است که، خبر اجرای مجدد طرح پاداش کارمندان دقیقا پس از اعلام قانون فروش استقراضی بورس این کشور و قانون تسویه وجوه طی دو روز کاری در این بازار اعلام شد، تا از این طریق فاصله بورس عربستان را با همتایان بین المللی خود کمتر کند.

بر این اساس، تمامی 12 عضو صنعت بانکداری در شاخص تداول با افزایش همراه شدند در حالی که قیمت سهام بانک الراجحی رشد 1.8 درصدی را از آن خود کرد و به تنهایی تأثیر 13 درصدی را در رشد شاخص تداول از خود به جای گذاشت.

کدخبر:80393 تاریخ:96/02/03 منبع:سنا