امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

در نخستین هفته معاملاتی اردیبهشت ‌ماه شاخص فرابورس با رشد ۱/۶ درصدی همراه شد و بازدهی خود از ابتدای سال را به ۵/۴ درصد رساند (تسنیم)

بازدهی فرابورس از ابتدای سال به بیش از ۵ درصد رسید

 

در نخستین هفته معاملاتی اردیبهشت‌ماه شاخص فرابورس با رشد ۱.۶ درصدی همراه شد و بازدهی خود از ابتدای سال را به ۵.۴ درصد رساند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ معاملات فرابورس ایران هفته‌ای که گذشت در حالی پایان یافت که حجم و تعداد دفعات معاملات با کاهش اما ارزش دادوستدها با افزایش همراه شد و در مجموع با معامله 2 هزار و 275 میلیون ورقه بهادار در 206 هزار دفعه، ارزش این نقل و انتقال‌ها به 10 هزار و 863 میلیارد ریال رسید.

بر اساس این گزارش؛ در نخستین هفته معاملاتی اردیبهشت‌ماه امسال شاخص فرابورس(آیفکس) با رشد 1.6 درصدی، بازدهی خود را از ابتدای سال به 5.4 درصد رساند و در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته نماگر بازار فرابورس در ارتفاع 922 واحدی ایستاد.

بازارهای اول و دوم فرابورس نیز هفته پیش میزبان دادوستد 211 و 830 میلیون سهم به ارزش 452 و 2119 میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته پیشین کاهش حجم و ارزش معاملات در این دو بازار به ثبت رسید. در همین حال بازار پایه جابه‌جایی یک‌هزار و 218 میلیون سهم به ارزش حدود 5 هزار میلیارد ریال را تجربه کرد که از نظر ارزش دادوستدها با رشد 90 درصدی همراه شد.

همچنین در هفته گذشته ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام به تفکیک گروه‌های صنعت در مجموع بازارهای اول، دوم، پایه، بازار مشتقه و SME به 4 هزار و 155 میلیارد ریال رسید که گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با معامله 702 میلیون سهم، 17 درصد از ارزش کل معاملات را در اختیار گرفت.

این گزارش می افزاید: گروه‌های فلزات اساسی و پیمانکاری صنعتی نیز در این مدت به ترتیب با ارزش معاملات 512 و 372 میلیارد ریال سهم 12 و 9 درصدی از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دادند و در رده‌های دوم سوم ایستادند.

کدخبر:90630 تاریخ:96/02/09 منبع:تسنیم