امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

ایران بین ۱۸۹ کشور جهان از نظر سهولت احیا و حل ‌و فصل ورشکستگی شرکت‌ها رتبه ۱۵۶ را کسب کرد که بر این اساس احیای شرکت‌های ورشکسته در ۱۵۵ کشور جهان نسبت به ایران آسان‌تر است (تسنیم)

نزول ۱۸پله‌ای ایران در رده‌بندی حل‌وفصل ورشکستگی شرکت‌ها در دولت یازدهم

 

بانک جهانی از نزول ۱۸پله‌ای ایران در رده‌بندی جهانی حل‌وفصل ورشکستگی شرکت‌ها و احیای شرکت‌های ورشکسته در دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در حالی که طی سال‌های اخیر به‌دلیل شرایط رکودی حاکم بر اقتصاد کشور شرکت‌های بسیاری ورشکسته و کارخانه‌های تولیدی کشور تعطیل شده‌اند آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان می‌دهد روند احیای این شرکت‌ها و بازگشت به چرخه تولید آنها سخت‌تر شده است.

بر اساس برآوردهای این نهاد بین المللی که مربوط به سال 1395 است رتبه ایران بین 189 کشور جهان از نظر سهولت احیا و حل‌وفصل ورشکستگی شرکت‌ها 156 اعلام شده است، بر این اساس احیای شرکت‌های ورشکسته در 155 کشور جهان آسان‌تر نسبت به ایران است.

ایران در گزارش سال 2015 بانک جهانی که مربوط به سال اول فعالیت دولت یازدهم بوده رتبه 138 را از این نظر به‌دست آورده بود که بر این اساس در رده‌بندی سهولت حل‌وفصل موضوع ورشکستگی شرکت‌ها 18 پله نزول داشته است.

نمره ایران از نظر زمان حل‌وفصل قانونی ورشکستگی 4.5، از نظر هزینه‌های اعلام ورشکستگی 15 و از نظر نرخ احیا 17.9 اعلام شده است.

کدخبر:809036 تاریخ:96/02/12 منبع: تسنیم