امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

وزارت انرژی امریکا مجوز صادرات روزانه ۶۲/۵ میلیون متر‌مکعب گاز طبیعی مایع را برای شرکت گلدن‌پس صادر کرد بر مبنای این مجوز، شرکت مذکور می‌تواند گاز ال‌‌ان‌جی‌ را به هر کشوری به غیر از کشورهایی که از سوی امریکا تحریم شده‌اند صادر کند (بازار نیوز)

آمریکا غول صادرات گاز در جهان می شود

 

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد مجوز صادرات روزانه ۶۲,۵ میلیون متر مکعب گاز طبیعی مایع را برای شرکت آمریکایی گلدن‌پس صادر کرده است.

بازارنیوز-وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد مجوز صادرات روزانه ۶۲,۵ میلیون متر مکعب گاز طبیعی مایع را برای شرکت آمریکایی گلدن‌پس صادر کرده است.

بر مبنای این مجوز، شرکت مذکور می‌تواند گاز ال‌ان جی‌ را که از ایالت تگزاس استخراج می‌شود را به هر کشوری به غیر از کشورهایی که از سوی آمریکا تحریم شده‌اند صادر کند.

این مجوز شامل کشورهایی که آمریکا با آنها قرارداد تجاری ندارد نیز می‌شود.

ریک پری وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد: این اقدام نشانه دیگری از برنامه ترامپ برای تبدیل آمریکا به یک کشور عمده تولیدکننده انرژی در جهان است.

مجوز اخیر، بخشی از برنامه دولت آمریکا برای صادرات روزانه ۵۱۴ میلیون متر مکعب گاز طبیعی مایع از ایالت‌های تگزاس، لوئیزیانا، فلوریدا، جورجیا و مریلند است که ساخت ترمینال‌های مورد نیاز برای صادرات این حجم از گاز طبیعی در دست ساخت است.

در صورتی که ساخت این تاسیسات به اتمام برسد این کشور به یکی از بزرگترین صادرکنندگان ال‌ان‌جی در جهان تبدیل خواهد شد.

کدخبر:89012 تاریخ:96/02/06 منبع: بازار نیوز