امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

اگرچه قیمت طلا و نقره در شرایط کنونی در مسیر نزولی قرار گرفته است ولی روند کاهشی قیمت این فلزات گرانبها چندان دوام نخواهد داشت؛ با توجه به نگرانی‌هایی که در عرصه بین‌المللی وجود دارد، اکنون زمان خوبی برای افزایش سهم طلا در سبد سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود (دیوید بیم، تحلیلگر برجسته مؤسسه سرمایه‌گذاری بلانچارد اند کمپانی)

روند نزولی قیمت طلا و نقره چندان دوام نخواهد داشت/ بهترین فرصت برای خرید فراهم شده است

 

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، دیوید بیم تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری بلانچارد اند کمپانی، در سخنانی تاکید کرد: گرچه قیمت طلا و نقره در مسیر نزولی قرار گرفته است ولی روند کاهشی قیمت این فلزات گرانبها چندان دوام نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش وی در ادامه افزود: به نظر من افت قیمت طلا و نقره فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است تا اقدام به خرید کنند. با توجه به نگرانی هایی که در عرصه بین المللی وجود دارد، اکنون زمان خوبی برای افزایش سهم طلا در سبد سرمایه گذاری به شمار می رود.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: طلا و نقره در زمان وقوع بحران مالی 2008 میلادی مطابق با انتظار ظاهر شدند و با افزایش قیمت فزاینده ای همراه بودند، به نظر من عملکرد قیمت طلا و نقره در بحران بعدی نیز همین گونه خواهد بود.

وی در ادامه افزود: رویدادهای سیاسی و اقتصادی و نظامی مهمی وحود دارد که موسسه بلانچارد احساس می کند تاثیر زیادی بر روند قیمت جهانی طلا و نقره خواهد داشت، به نظر می رسد قیمت طلا و نقره در شرایط کنونی پس از انتشار بیانیه فدرال رزرو آمریکا در حال تثبیت شدن است و بار دیگر برای افزایش مجدد قیمت آماده می شود.

“بیم” اظهار داشت: با توجه به افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. به نظر من اکنون فرصت خوبی برای خرید طلا و نقره فراهم شده است. به نظر می رسد تشدید تنش در سوریه و کره شمالی می تواند موجب رشد فزاینده تقاضا و قیمت فلزات گرانبها در بازارهای بین المللی شود.

وی افزود: در صورت تشدید اوضاع سیاسی جهان، این دیگ جوشان لبریز خواهد شد و تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا و نقره به شدت افزایش خواهد یافت. سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران اوضاع سیاسی اروپا و انتخابات پیش رو در فرانسه آلمان و هلند هستند.

انتخابات زودرس بریتانیا و آغاز مذاکرات برگزیت نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی داشته باشد.

وی پیش بینی کرد قیمت طلا در سه ماه دوم امسال بین 1250 تا 1350 دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود.

کدخبر:8426 تاریخ:96/02/15 منبع: طلا