امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

افزایش سه درصدی قیمت جهانی طلا و رسیدن قیمت این فلز گرانبها به بالاترین سطح خود در پنج ماه گذشته، موجب شد طی ماه گذشته تنها شش هزار اونس طلا در بازار امریکا به فروش برسد که این بدترین میزان در پنج سال اخیر به‌شمار می‌رود؛ فروش سکه طلا در این کشور در ماه آوریل نسبت به ماه مارس بیش از ۷۱ درصد کاهش داشته است (مؤسسه یو‌اس مینت)

فروش سکه طلا و نقره در آمریکا با افت 50 درصدی روبرو شده است

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، آمارهای موسسه یو اس مینت نشان می دهد که طی ماه گذشته تنها 6هزار اونس طلا در بازار آمریکا به فروش رسیده است که این بدترین آوریل در 5 سال اخیر به شمار می رود.

بر اساس این گزارش افت شدید فروش سکه طلا در بازار آمریکا طی ماه آوریل نیز بدترین آمارها در 16 ماه اخیر را ثبت کرده است. فروش سکه طلا در آمریکا در آوریل نسبت به ماه مارس بیش از 71 درصد کاهش داشته است.

این گزارش افزود: میزان فروش شمش طلا در آمریکا از ابتدای امسال تاکنون نیز به 172 هزار اونس رسیده که نسبت به 4 ماه نخست 2016 میلادی بیش از 51 درصد کاهش داشته است. این رقم در مدت مشابه سال قبل به 351 هزار اونس رسیده بود.

باارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری تی دی اس تاکید کرد: به خاطر افزایش قیمت جهانی طلا در ماه گذشته، این مساله کاملا طبیعی است که فروش سکه و شمش طلا در آمریکا با کاهش روبرو شود چرا که تقاضای فیزیکی به شدت در برابر نوسانات قیمت حساس است.

وی پیش بینی کرده است که با کاهش مجدد قیمت ها در ماه می، فروش سکه و شمش طلا در بازار آمریکا افزایش خواهد یافت. برخی تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا در ماه می تا سطح 1200 دلاری کاهش خواهد یافت.

بارت ملک بر این باور  است که تقاضای فیزیکی در بازارهای توسعه یافته تاثیر چندانی بر نوسانات قیمت طلا در سال 2017 نخواهد داشت. بازار طلا بیشتر تحت تاثیر نرخ بهره فدرال رزرو و سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان قرار خواهد داشت.

این گزارش نشان می دهد تقاضای فیزیکی برای نقره نیز طی ماه گذشته با کاهش روبرو شده و به کمتر از 835 هزار اونس رسیده است. این رقم نسبت به مارس با افت شدید 48 درصدی روبرو شده است. قیمت جهانی نقره اواسط آوریل به بالاترین سطح در 5 ماه گذشته رسیده بود.

از ابتدای امسال تاکنون نیز 8.8 میلیون اونس نقره در بازار آمریکا به فروش رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 53 درصد کاهش نشان می دهد. این رقم در چهار ماه نخست 2016 میلادی به بیش از 18.9 میلیون اونس رسیده بود.

کدخبر:0236 تاریخ:96/02/13 منبع: طلا