امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

تقاضای طلا در شش ماه دوم سال جاری میلادی با کاهش زیادی روبرو خواهد شد و این مسأله قیمت این فلز زرد را تا ۱,۲۰۰ دلار کاهش خواهد داد (بارناباس گان، تحلیلگر برجسته اقتصادی)

تقاضای طلا در شش ماه دوم امسال کاهش خواهد یافت/ قیمت طلا به 1200 دلار می رسد

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، بارناباس گان تحلیلگر برجسته اقتصادی که یکی از دقیق ترین پیش بینی ها را درباره قیمت جهانی طلا داشته، در سخنانی تاکید کرد: تقاضای طلا در شش ماه دوم امسال با کاهش زیادی روبرو خواهد شد و این مساله قیمت این فلز زرد را تا 1200 دلار کاهش می دهد.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: کاتالیزورهای اولیه یرای قیمت طلا در سال جاری ، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و رشد قوی سهام خواهد بود. این دو عامل می تواند موجب کاهش تقاضا و قیمت طلا در شش ماه دوم امسال شود.

وی در ادامه گفت: سناریوی اصلی ما برای امسال این بوده است که قیمت طلا تحت تاثیر خطرات سیاسی و اقتصادی در شش ماه نخست امسال با افزایش نسبی روبرو شده ولی این روند صعودی در شش ماه دوم امسال متوقف می شود .

بارناباس گان اظهار داشت: فدرال رزرو آمریکا احتمالا امسال نرخ بهره را 2 بار افزایش می دهد و این مساله موجب تقویت ارزش دلار خواهد شد و در نتیجه تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا کاهش خواهد یافت. اگر این سناریو اتفاق بیفتد؛ قیمت طلا احتمالا تا 1200 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

این تحلیلگر بازار طلا تاکید کرد: قیمت طلا به شدت با ارزش دلار پیوند خورده است و اگر تردیدها نسبت به سیاست های اقتصادی آمریکا موجب کاهش ارزش دلار شود، این مساله در نهایت افزایش قیمت طلا را در پی خواهد داشت. اگر تنش ها و ریسک های سیاسی بین المللی افزایش یابد، این مساله می تواند به نفع تقاضا و قیمت طلا باشد.

وی گفت: سیاست های اقتصادی دولت ترامپ به خصوص اصلاح مالیات ها می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد.

وی در پایان ضمن اشاره به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه گفت: نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال پیروزی ماکرون در برابر لوپن بیش از 60 درصد است، با توجه به کاهش نگرانی ها نسبت به نتایج انتخابات فرانسه، تقاضای طلا در بازار اروپا نسبتا کاهش یافته است.

کدخبر:8620 تاریخ:96/02/12 منبع: طلا