امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

تقاضای طلای هند در شش ماه دوم سال جاری میلادی با اجرای قوانین جدید مالیاتی با کاهش چشمگیری روبرو خواهد شد (شورای جهانی طلا)

تقاضای طلای هند در شش ماه دوم امسال با کاهش روبرو خواهد شد

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، شورای جهانی طلا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد : با اجرای قوانین جدید مالیاتی در هند از ماه جولای، تقاضای طلا در بازار این کشور که دومین مصرف کننده بزرگ جهان به شمار می رود با کاهش روبرو خواهد شد و در شش ماه دوم 2017 با افت تقاضای طلا در بازار هند روبرو خواهیم بود.

بر اساس این گزارش شورای جهانی طلا پیش بینی کرد که تقاضای طلای هند در شش ماه نخست امسال با رشد فزاینده ای روبرو خواهد شد.

این گزارش افزود: تقاضای طلای هند در سه ماه نخست امسال با 15 درصد افزایش به بیش از 123.5 تن رسیده است. افزایش تقاضای جواهرات و برپایی مراسم ازدواج در هند تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا داشته است.

شورای جهانی طلا پیش بینی کرد تقاضای طلای هند در سال 2017 میلادی بین 650 تا 750 تن خواهد بود. این در حالی است که میانگین تقاضای طلای هند در ده سال گذشته 845 تن بوده است.

تقاضای طلای هند در سال 2016 میلادی با 22 درصد کاهش به کمتر از 666 تن رسیده است که این پایین ترین رقم در 7 سال احیر بوده است.

مدیر بخش هند در شورای جهانی طلا تاکید کرد: با اجرای قوانین جدید مالیاتی در هند تقاضای طلا در بازار این کشور در شش ماه دوم امسال با اختلالاتی روبرو خواهد شد. این قانون بزرگترین اصلاخات مالیاتی در هند از زمان استقلال در سال 1947 میلادی تاکنون به شمار می رود. با اجرای این قوانین، هند که سومین اقتصاد بزرگ آسیا است برای نخستین بار قوانین مالیاتی یکسانی در همه ایالت ها خواهد داشت. دولت هند تلاش زیادی کرده است تا واردات طلا را کنترل و محدود کند. این مساله موجب افزایش قاچاق طلا به بازار این کشور شده است.

شورای جهانی طلا برآورد کرده است که طی سال 2016 میلادی بیش از 100 تا 120 تن طلای قاچاق وارد هند شده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور به خصوص هند و چین تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا در ماه های آینده خواهد داشت.

کدخبر:50693 تاریخ:96/02/15 منبع:طلا