امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

اگر تنش در شبه‌جزیره کره افزایش یابد، قیمت طلا احتمالاً به سطح ۱,۳۰۰ دلاری و اگر شرایط عادی شود و همه چیز وضعیت طبیعی و نرمال داشته باشد، قیمت این فلز گرانبها به سطح ۱,۲۰۰ دلاری بازخواهد گشت؛ شاید در کوتاه مدت قیمت طلا تحت تأثیر تنش‌های سیاسی بین‌المللی و آمارهای اقتصادی افزایش یابد ولی در بلندمدت با چالش‌های جدی روبرو خواهد شد (فیلیپ استریبل، تحلیلگر ارشد مؤسسه آر‌جی‌او فیوچرز)

طلا در دراز مدت تحت تاثیر نیروهای ساختاری بازار با چالش های بزرگی روبرو خواهد شد

به گزارش سایت طلا به نقل از سی ان بی سی، استراتژیست های ارشد بازارهای بین المللی معتقدند: شاید در کوتاه مدت فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در بازار طلا فراهم شود ولی نیروهای ساختاری در بلندمدت چالش های زیادی را برای طلا ایجاد می کنند.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی افزودند: انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در روز جمعه و تنش های سیاسی بین المللی شاید در کوتاه مدت کاتالیزورهایی برای نوسانات بیشتر قیمت طلا باشند ولی در بلندمدت قیمت طلا با چالش های مهمی روبرو خواهد شد تا بخواهد روند صعودی اش را حفظ کند.

فیلیپ استریبل تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او فیوچرز با اعلام این مطلب تاکید کرد: اگر  تنش در شبه جزیره کره افزایش یابد، قیمت طلا احتمالا بار دیگر به سطح 1300 دلار در هر اونس بازخواهد گشت. اگر شرایط عادی شود و همه چیز وضعیت طبیعی و نرمال داشته باشد، قیمت طلا به سطح 1200 دلاری بازخواهد گشت.

گینا سانچز تحلیلگر برحسته موسسه سرمایه گذاری چانتیکو گلوبال نیز تاکید کرد: برخی عوامل ساختاری هستند که علیه قیمت طلا کار می کنند. شاید در کوتاه مدت قیمت طلا تحت تاثیر تنش های سیاسی بین المللی و آمارهای اقتصادی افزایش یابد ولی در بلند مدت قیمت طلا با چالش های جدی روبرو می شود.

وی افزود: اقتصاد آمریکا در حال رشد و رونق است. ارزش دلار نیز رو به افزایش است. این 2 عامل مهم می تواند قیمت طلا را تحت فشار زیادی قرار دهد. بهبود اوضاع بازار اشتغال آمریکا می تواند زمینه لازم بری افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست های آینده را فراهم کند.

ریچ راس تحلیلگر ارشد موسسه اورکور نیز گفت: اگر طلا را برای بیمه کردن دارایی و سرمایه خود می خرید، اقدام خوب و مناسبی است ولی اگر به قصد تجارت و کسب سود است، من تمایلی به این کار ندارم.

انتشار آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا و کاهش نرخ بیکاری به پایین ترین سطح در ده سال اخیر موجب وارد شدن فشار زیادی به قیمت جهانی طلا شده است. تحلیل تکنیکال وانگ تائو نشان می دهد که احتمال کاهش قیمت طلا به 1209 دلار در روزهای آینده وجود دارد.

کدخبر:10236 تاریخ:96/02/16 منبع: طلا