امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

نبود شفافیت بانک‌ها، عدم ارسال به‌موقع اطلاعات و دستوری عمل کردن آن‌ها از یک سو و بالا بودن سود سپرده، فریز شدن سرمایه‌ها در دارایی‌های غیرمولد از سوی دیگرحالت بحرانی برای این بنگاه‌های اقتصادی ایجاد کرده که این موضوع به بازار سرمایه نیز لطمه زیادی زده است (مدیرعامل کارگزاری ارزش آفرین الوند)

٣ عامل مهم تأثیر گذار بر چشم انداز بازارسرمایه/ سازمان بورس در مقابل ناشران متخلف منفعل شده

 

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است؛ورود شرکتهای اینترنتی از اتفاقات مثبت بازار بوده که قطعا ادامه این روند بر توسعه بازار اثر خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین ، مصطفی رضایی ، کارشناس بازار سرمایه در خصوص ارزیابی آخرین وضعیت بازارسهام  گفت: روند صعودی شاخص بورس ناشی از خوش بینی سرمایه گذاران به آینده و همچنین بهبود عملکرد شرکتها می باشد و بخشی نیز به دلیل مسائل انتخابات است؛البته دربرخی نمادها مانند بانکی ها شاهد رشدنمی باشیم وحتی روند کاهشی دارند.

وی با اشاره به اینکه انفعالی عمل نمودن سازمان بورس مشکل اصلی بازار سرمایه است،تصریح کرد: متاسفانه شاهدیم که ابزارهای قانونی برای نظارت بر ناشران بسیار ضعیف است و سازمان نمی تواند مانند کشورهای توسعه یافته در مقابل مدیران متخلف شرکت ها اقدام قانونی انجام دهد.

به اعتقاد رضایی این مسئله موجب بی اعتمادی و متضرر شدن سهامداران حقیقی می شود.

مدیرعامل کارگزاری ارزش آفرین الوند به مشکل دیگر بازار سرمایه اشاره و بیان داشت: گرچه تنوع بخشیدن و توسعه بازار بدهی اقدامی مناسب است اما این بازار وارد حوزه رقابت با بازار سرمایه شده که مانع جذب سرمایه ها توسط شرکت‌ها خواهد شد. و رقیب بازار سرمایه از دل خود بازار بیرون آمده است .

وی بانک ها را معضل دیگر اقتصاد و بازار برشمرد وگفت:نبود شفافیت بانک‌ها، عدم ارسال بموقع اطلاعات و دستوری عمل کردن آنها از یک سو و بالا بودن سود سپرده، فریز شدن سرمایه‌هادر دارایی‌های غیرمولد از سوی دیگرحالت بحرانی برا این بنگاههای اقتصادی ایجاد کرده که این موضوع به بازار سرمایه نیز لطمه زیادی زده است.

البته این کارشناس بازار سرمایه معتقد است؛ورود شرکتهای اینترنتی از اتفاقات مثبت بازار بوده که قطعا ادامه این روند بر توسعه بازار اثر خواهد داشت.

رضایی در خصوص حذف حجم مبنا نیز خاطرنشان کرد: هرچقدر نظارت بر ناشران دقیق تر و دخالت در بازار توسط ناظر کمتر گردد من جمله دامنه نوسان ،  قطعا سوداگری در بازار کمتر و قیمت های سهام نیز سریعتر متعادل خواهند شد؛این تجربه در تمام کشورهای توسعه یافته وجود دارد و نظام های کنترلی از حالت قیم مابانه به نظارت صحیح حرکت نموده اند. امید مَی رود سازمان بورس نیز با بزرگ شدن بازار سرمایه به این سمت و سو حرکت نماید.

کدخبر:80963 تاریخ:96/02/16 منبع: اقتصاد آنلاین