امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

درآمد ۱۲ بانک بزرگ سرمایه‌گذاری دنیا از محل خرید و فروش کالا با ۲۹ درصد کاهش در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی به پایین‌ترین سطح خود در ۱۱ سال گذشته رسید (رویترز)

درآمد ۱۲ بانک بزرگ کاهش یافت

 

درآمد ۱۲ بانک بزرگ سرمایه گذاری دنیا از محل خرید و فروش کالا با ۲۹ درصد کاهش در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷، به پایین ترین سطح خود در ۱۱ سال گذشته رسیده است.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker) به نقل از رویترز، تحقیقات شرکت مشاوره کولیشن در زمینه صنعت مالی نشان می دهد، تضعیف بخش انرژی اصلی ترین علت این امر است.

بر همین اساس، درآمد بانک ها از طریق خرید و فروش کالا، فروش مشتقات به سرمایه گذاری ها و دیگر فعالیت های این بخش در سه ماه نخست سال جاری میلادی به ۸۰۰ هزار میلیون دلار کاهش یافته است.

این گزارش می افزاید، ادامه این روند کاهشی به خصوص به دلیل عملکرد ضعیف بانک ها در بخش انرژی موجب شده است درآمد بزرگترین بانک های دنیا به پایین ترین سطح خود از سال ۲۰۰۶ تا کنون برسد.

درآمد بانک ها با وجود اینکه در سال ۲۰۱۶ به دلیل تضعیف بخش نفت، در مجموع ۷ درصد کاهش یافت اما در سه ماهه آخر این سال بیشتر به دلیل فعالیت های بخش برق و گاز آمریکا، ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته بود.

به نوشته ایبنا، در این مطالعه بانک های Merrill Lynch ، Barclays، BNP Paribas، Citigroup، Credit Suisse، Deutsche Bank، Goldman Sachs، HSBC, JPMorgan، Morgan Stanley، Societe Generale، UBS مورد بررسی قرار گرفتند.

کدخبر: 30026 تاریخ: 96/03/03 منبع: بنکر