امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

در حالی‌که نرخ سود علی‌الحساب کوتاه‌مدت عادی در پایان سال ۹۲، هفت تا ۲۰ درصد و نرخ سود ویژه ۱۰ تا ۲۳ درصد بود، نرخ کوتاه‌مدت عادی در پایان آذر ماه سال ۸۵ به میزان ۱۰ درصد بوده است (بنکر)

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)،این گزارش حاکی است، در حالی که نرخ سود علی الحساب کوتاه مدت عادی در پایان سال ۹۲، ۷ تا ۲۰ درصد و نرخ سود ویژه ۱۰ تا ۲۳ درصد بود، نرخ کوتاه مدت عادی در پایان آذر ماه سال ۸۵ به میزان ۱۰ درصد بوده است.

همچنین نرخ سود تسهیلات در بخش صنعت و معدن در پایان سال ۹۲ به میزان ۱۴ تا ۱۵ درصد بوده که این نرخ در پایان آذرماه سال ۹۵ به ۱۸ درصد رسید. دولت در سال های اخیر به منظور ایجاد تحرک در بخش مسکن نرخ سود صندوق پس انداز و مسکن بانک مسکن که در سال ۹۲ به میزان ۱۱ و ۱۳ درصد بود را به ۸ تا ۱۱ درصد در پایان آذرماه سال ۹۵ کاهش داد.

به نوشته ایبنا، در بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی نیز نرخ سود علی الحساب عادی و ویژه سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت دار در پایان سال ۹۲ به میزان ۷ تا ۲۳ درصد بوده، این نرخ در پایان آذرماه سال ۹۵ به ۷ تا ۲۰ درصد رسید.

بر پایه این گزارش، نرخ سود تسهیلات در بانک های غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی نیز که در پایان سال ۹۲ به میزان ۱۴ تا ۱۵ درصد بوده در سال های بعد از آن به ۲۲ درصد رسید و در نهایت در پایان آذرماه سال گذشته به ۱۸ درصد کاهش یافت.

کد خبر: 96266 تاریخ: 96/03/16 منبع: بنکر