امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

اگر فدرال رزرو امریکا در نشست ژوئن رویکرد محتاطانه خود را برای افزابش نرخ‌بهره و تغییر سیاست‌های پولی اتخاذ کند، قیمت هر اونس طلا احتمالاً به سطح مهم و حساس ۱,۳۰۰ دلاری دست خواهد یافت (مؤسسه سرمایه‌گذاری تی‌دی‌اس)

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، موسسه سرمایه گذاری تی دی اس اعلام کرد: اگر فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن رویکرد محتاطانه خود را برای افزابش نرخ بهره و تغییر سیاست های پولی اتخاذ کند، قیمت هر اونس طلا احتمالا به سطح مهم و حساس 1300 دلاری دست خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری تی دی اس تاکید کرد: اگر فدرال رزرو آمریکا رویکرد محتاطانه ای را در نشست ژوئن برای افزایش نرخ بهره اتخاذ کند، این احتمال وجود دارد که قیمت جهانی طلا بار دیگر سطح 1300 دلاری را آزمایش خواهد کرد.

بازارهای بین المللی در شرایط کنونی منتظر برگزاری نشست کمیته اطلاعات سنای آمریکا در روز پنجشنبه هستند، جایی که قرار است جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی در خصوص پرونده دحالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا شهادت دهد.

برخی رسانه های خبری گزارش داده اند که علت اصلی برکناری کومی از این سمت از سوی ترامپ، مخالفت رئیس سابق اف بی آی با درخواست رئیس حمهور آمریکا برای متوقف کردن تحقیقات پرونده روسیه بوده است.

البته مساله اصلی در شرایط کنونی این است که فدرال رزرو آمریکا تا چه حدی برای افزایش نرخ بهره در ماه های آینده جدی خواهد بود.

بازارهای بین المللی هنوز تحت تاثیر انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه می قرار دارد. اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته تنها 138 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و این مساله نگرانی های تازه ای را نسبت به اوضاع اقتصادی این کشور به وجود آورده است.

به مظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا در روزهای آینده تاثیر زیادی بر نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو خواهد داشت. در حالی که به نظر می رسد فدرال رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره را به میزان 0.25 درصد افزایش دهد ولی ابهامات زیادی در خصوص افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده وجود دارد.

از سوی دیگر نااطمینانی های زیادی درباره توانایی ترامپ برای تصویب برنامه ها و سیاست های اقتصادی و مالی در کنگره وجود دارد.

بعید به نظر می رسد که ترامپ بتواند در شرایط کنونی بدون دردسر و چالش جدی، سیاست های محرک مالی خود را در کنگره به تصویب برساند.

تحلیلگران موسسه تی دی اس بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر افت شاخص سهام، کاهش ارزش دلار و نگرانی های سیاسی با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

در پیش بودن انتخابات پارلمانی بریتانیا و برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

کد خبر: 96294 تاریخ :96/03/17 منبع: طلا