امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

نگرانی در مورد پیش‌رو بودن انتخابات پارلمانی بریتانیا و فرانسه، وقوع حملات تروریستی در لندن و قطع روابط عربستان و سایر کشورهای عربی با قطر از مهمترین تحولاتی است که می‌تواند بر بازارهای بین‌المللی به‌خصوص بازار فلزات گرانبها تأثیرگذار باشد (کیتکو نیوز)

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی معتقدند که تقاضا و تمایل برای خرید طلا بار دیگر با رشد چشمگیری روبرو شده است که یکی از علل اصلی آن خرید از سوی صندوق های بزرگ سرمایه گذاری و پوشش ریسک بوده است.

بر اساس این گزارش ادامه روند صعودی خرید طلا از سوی صندوق های پوشش ریسک و سرمایه گذاری می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت این فلز زرد در بازارهای بین المللی شود.

طی روزهای گذشته میزان مبادلات در بازارهای بین المللی طلا با رشد فزاینده ای روبرو شده است. در حالی که ارزش دلار آمریکا با کاهش روبرو شده و عملکرد شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز چندان امیدوار کننده نبوده است، به نظر می رسد صندوق های سرمایه گذاری تمایل بیشتری برای خرید طلا دارند.

تشدید تنش های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص سیاست های دولت ترامپ، اوضاع شبه جزیره کره می تواند تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا داشته باشد.

انتخابات پارلمانی بریتانیا و فرانسه نیز در پیش است. نگرانی های زیادی نسبت به نتایج انتخابات این دو کشور وجود دارد. وقوع حملات تروریستی در لندن و قطع روابط عربستان و سایر کشورهای عربی با قطر نیز از مهمترین تحولاتی است که می تواند بر بازارهای بین المللی به خصوص بازار فلزات گرانبها تاثیرگذار باشد.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که آمارهای ناامید کننده اشتغال در آمریکا نیز می تواند فشار بیشتری را بر ارزش دلار وارد کند و این مساله در نهایت به نفع تقاضا و قیمت طلا خواهد بود.

انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی در آمریکا چشم انداز افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را به شدت تیره و تار کرده است.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک بر این باور است که اگر طلا بتواند سطح حمایتی 1280 دلاری را حفظ کند، به زودی تا سطح 1300 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، لحن بیانیه نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا در 13 و 14 ژوئن نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت جهانی طلا داشته باشد. اگر فدرال رزرو آمریکا رویکرد محتاطانه ای را برای افزایش نرخ بهره در ماه های آینده در پیش بگیرد، این مساله می تواند موجب کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت طلا شود.

 کد خبر: 96295 تاریخ: 96/03/17 منبع: طلا