امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

به‌‌دنبال لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران و فراهم شدن امکان ارتباط آن با سیستم بانکداری بین‌المللی، یکی از بانک‌های خصوصی ایران در ماه می میلادی سال جاری دفتری در ایتالیا گشایش کرد (لکسولوژی انگلیس)

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، پایگاه خبری یاد شده اعلام کرد، به دنبال لغو تحریم های هسته ای ایران و فراهم شدن امکان ارتباط آن با سیستم بانکداری بین المللی، بانک سامان یکی از بانک های خصوصی ایران در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) از گشایش دفترش در ایتالیا خبر داد.

هدف این تحول، فراهم کردن راهی آسان تر برای انجام تراکنش های مالی مستقیم با بانک های ایرانی است.

به علاوه، بر اساس اعلام اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی تهران، بانک ایتالیایی دی سوندریو*** موافقت کرده است که خدمان نقل و انتقال پول با بانک های ایرانی را با نرخ 15 درصد انجام دهند.

لکسولوژی تاکید کرد، این تراکنش ها بر اساس قوانین و مقررات اف ای تی اف یا گروه ویژه اقدام مالی **** است و نکته در خور توجه اینکه، ایران امیدوار است در ماه ژوییه (تیر-مرداد) از فهرست سیاه این سازمان بین المللی خارج شود.

نکته مهم دیگر این است که بانک دی سوندریو، هم در دسترس بازرگانان و هم در دسترس دانشجویان ایرانی خواهد بود که در ایتالیا زندگی می کنند.

این پایگاه خبری تحقیقی اضافه کرد، خواست و تلاش بانک های اروپایی برای برقراری دوباره روابط بانکی با بانک های ایرانی در کنار تلاش ایران برای حل مسائل باقی مانده، چشم انداز قابل اعتمادی را فرا روی بازرگانان علاقه مند به بازار ایران قرار داده است.

لکسولوژی تصریح کرد، پیشرفت ایران در سایر بخش ها نیز قابل ملاحظه است. تهران اعلام کرده است که بر اساس گزارش منتشر شده توسط یورو استات***** –دفتر آمار اتحادیه اروپا– ارزش کل معاملات تجاری میان ایران و اتحادیه اروپا در طول سه ماهه نخست 2017 به میزان 265 درصد افزایش پیدا کرده است.

تجارت کل میان ایران و اتحادیه اروپا در سه ماهه نخست 2017 به 5.3 میلیارد یورو رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تجارت کل بالغ بر 2 میلیارد یورو بود، 250 درصد رشد دارد. 

کد خبر: 96362 تاریخ: 96/03/30 منبع: بنکر