امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

قیمت جهانی طلا در شش ماه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی تحت‌تأثیر سیاست‌های پولی سختگیرانه فدرال رزرو امریکا و تقویت ارزش دلار تا سطح ۱,۲۰۰ دلاری کاهش خواهد یافت (بانک او‌سی‌بی سی)

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، بانک او سی بی سی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا در شش ماه دوم 2017 میلادی تحت تاثیر سیاست های پولی سختگیرانه فدرال رزرو آمریکا و تقویت ارزش دلار، تا سطح 1200 دلاری کاهش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش بانک او سی بی سی اعلام کرده است که نمی توان ریسک های سیاسی را نادیده گرفت ولی تاثیر سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا بر قیمت طلا ظاهرا بسیار بیشتر از ریسک های سیاسی خواهد بود و فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند.

بارناباس گان تحلیلگر ارشد او سی بی سی بانک تاکید کرد: تحلیلگران و ناظران بازار استدلال می کنند که علی رغم رای برگزیت، چالش و تنش جدی در بازارهای بین المللی و اقتصاد جهانی به وجود نیامده و اقتصاد بین المللی مقاومت خوبی از خود نشان داده است. انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا نیز تهدید جدی برای رکود اقتصادی این کشور به شمار نمی رود و آزمایش های موشکی کره شمالی نیز موجب افزایش خطر درگیری نظامی نشده است.

وی در ادامه افزود: پیش بینی من این است که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال به کمتر از 1200 دلار خواهد رسید. فدرال رزرو آمریکا به تازگی نرخ بهره را افزایش داده و آمادگی خود را برای اجرای سیاست های پولی سختگیرانه تا پایان امسال اعلام کرده است.

بارناباس گان گفت: اعلام نتایج نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا و لحن تند بیانیه این نشست به گونه ای بوده است که موجب افت شدید قیمت طلا شده است. فدرال رزرو قصد دارد تا پایان امسال کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری خود را آغاز کند. این مساله نیز می تواند فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کند.

این تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت: اگر آمارهای اقتصادی آمریکا همچنان مثبت و امیدوار کننده باشد، روند نزولی قیمت طلا تشدید خواهد شد.

به اعتقاد تحلیلگران این بانک بین المللی، تنش ها و ریسک های سیاسی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا در ماه های اخیر داشته است و نمی توان این عامل را نادیده گرفت. 

کد خبر: 96372 تاریخ: 96/03/31 منبع: طلا