امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

حدود ۳۰ درصد از حجم و ارزش کل معاملات فرابورس در بازارهای اول و دوم دست‌به‌دست شد؛ بدین ترتیب در این دو بازار شاهد نقل ‌و انتقال نزدیک به ۹۴ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۲۶۴ میلیارد ریال بودیم (فرابورس ایران)

در سومین روز از این هفته معاملاتی شاخص کل فرابورس ایران 4 واحد رشد را تجربه کرد و در ارتفاع 895 واحدی،  معاملات این روز را خاتمه بخشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، داد و ستد بیش از 330 میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر 839 میلیارد ریال، نتیجه نقل‌وانتقال‌های صورت‌ گرفته در بازارهای فرابورس ایران بود که در 27 هزار و 696 نوبت داد و ستد صورت گرفت.

در این میان حدود 30 درصد از حجم و ارزش کل معاملات فرابورس در بازارهای اول و دوم دست‌به‌دست شد؛ بدین ترتیب در این دو بازار شاهد نقل‌وانتقال نزدیک به 94 میلیون سهم به ارزش افزون بر 264 میلیارد ریال بودیم.

در همین حال در تابلو های معاملاتی بازار پایه تغییر مالکیت بیش از 197 میلیون سهم صورت گرفت که ارزشی بالغ بر 272 میلیارد ریال را رقم زد. نماد «فالوم» از گروه فلزات اساسی با داد و ستد بیش از 28 میلیون سهم به ارزش افزون بر 33 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی بازار پایه را به خود اختصاص داد.

«اخزا11» نیز نمادی بود که در بازار اوراق با درآمد ثابت بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را به دست آورد. در مجموع شاهد دادوستد بیش از 242 هزار ورقه بهادار به ارزش بالغ بر 231 میلیارد ریال در این بازار بودیم.

امروز 29 خردادماه، نماد «کرمان» تنها نمادی بود که بیشترین افزایش قیمتی را تا سقف 5 درصد تجربه کرد و نمادهای «کمرجان» و «سرچشمه» نیز تا 4.9 درصد افزایش قیمت را به همراه داشتند و اما در سمت مقابل نمادهای «کوثر»، «قشیر» و «ثپردیس» در صدر جدول بیشترین کاهش قیمت قرار گرفتند.

همچنین خریدوفروش 75 هزار و 830 ورقه تسه نتیجه مبادلات روز جاری در تابلو تسهیلات مسکن بود که ارزش این معاملات به رقمی نزدیک به 58 میلیارد ریال رسید. گفتنی است امتیاز تسهیلات مسکن دی‌ماه93 امروز با کمترین قیمت یعنی 744 هزار ریال و تسه9602 همانند روند روز گذشته خود با بیشترین قیمت معادل 772 هزار ریال دست‌به‌دست شد.

در نهایت نگاهی به تابلو ETF در میانه هفته معاملاتی جاری نشانگر آن بود که بیش از سه میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر 32 میلیارد ریال در این تابلو نقل‌وانتقال یافته است.

کد خبر: 96404 تاریخ: 96/03/29 منبع: سنا