امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

میزان صادرات روزانه نفت ایران با ۲۲۶ هزار بشکه کاهش نسبت به ماه گذشته به ۳۱/۲ میلیون بشکه در روز رسید (مؤسسه آمارهای انرژی کپلر)

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اویل پرایس، موسسه آمارهای انرژی کپلر اعلام کرد، به رغم افزایش صادرات کشورهای عربستان و لیبی، میزان کل صادرات نفت خام و میعانات اوپک در ماه ژوئن در مقایسه با ماه می کاهش داشته برای چهارمین ماه در سال جاری میلادی کمتر از رقم های ماه اکتبر سال گذشته بوده است.

آمارهای کپلر نشان می دهد، کل صادرات نفت خام و میعانات اوپک در ماه گذشته میلادی به 25.187 میلیون بشکه در روز رسیده که از رقم 25.424 میلیون بشکه ماه می کمتر است. این رقم همچنین پایین تر از 25.493 میلیون بشکه ای است که اوپک در اکتبر سال گذشته صادر کرده است. کاهش صادات نفت اوپک در ماه ژوئن ناشی از افت فروش نفت کشورهای ایران، امارات، نیجریه و کویت بوده است.

میزان کل صادرات نفت اوپک در ماه های ژانویه، آوریل، می و ژوئن امسال پایین تر از ماه اکتبر بوده در حالی که در ماه های فوریه و مارس بالاتر از میزان صادرات این ماه بوده است.

این گزارش حاکی است در ماه ژوئن میزان صادرات روزانه نفت ایران با 226 هزار بشکه کاهش نسبت به ماه قبل به 2.31 میلیون بشکه در روز رسیده است. میزان صادرات نفت ایران در مقایسه با اکتبر 2016 نیز 437 هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

این در حالی است که میزان صادرات نفت خام و میعانات عربستان در ماه ژوئن با جهشی 657 هزار بشکه ای نسبت به ماه قبل مواجه بوده و به رقم 7.20.5 میلیون بشکه در روز رسیده است. این رقم همچنان 171 هزار بشکه در روز پایین تر از سطح صادرات نفت عربستان در اکتبر 2016 است. صادرات نفت لیبی ، عراق، آنگولا و قطر نیز در این ماه افزایش داشته است.

کد خبر: 96419 تاریخ: 96/07/14 منبع: تسنیم