امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

قیمت هر اونس طلا تا پایان سال جاری میلادی به ۱,۳۲۵ دلار خواهد رسید؛ در صورت شکسته شدن سطح مقاومتی ۱,۳۰۰ دلاری، سرمایه‌گذاران زیادی به بازار طلا جذب خواهند شد (ساکسو بانک)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، ساکسو بانک در تازه ترین گزارش چشم انداز بازار طلا اعلام کرده است که همچنان بر این باور است قیمت جهانی طلا تا پایان امسال افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش پیش بینی ساکسو بانک درباره افزایش قیمت طلا تا پایان امسال در شرایطی است که قیمت این فلز گرانبها در 5 هفته اخیر با کاهش متوالی روبرو شده است.

تحلیلگران ساکسو بانک بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا بیش از حد نسبت به افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده امیدوار و خوش بین است و شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز طی هفته های آینده اصلاح خواهد شد و با کاهش روبرو می شود. این دو عامل می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا تا پایان سال 2017 داشته باشد.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک بر این باور است که ریسک های زیادی هنوز اقتصاد آمریکا را تهدید می کند. این مساله می تواند چشم انداز فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره تا پایان امسال را تغییر دهد.

پیش بینی ساکسو بانک در شر ایطی است که قیمت جهانی هر اونس طلا نزدیک به پایین ترین سطح خود در 4 ماه اخیر رسیده است.

تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا نیز با توجه به نگرانی های سیاسی و ناتوانی ترامپ برای عمل به وعده های انتخاباتی اش با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که طلا برای شکستن سطح مقاومتی 1300 دلاری باید منتظر کاهش شدید شاخص سهام باشد. قیمت طلا در ماه های اخیر به شدت در برابر سطح 1300 دلاری مقاومت نشان داده است.

ساکسو بانک بر این باور است که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به 1325 دلار خواهد رسید. در صورت شکسته شدن سطح مقاومتی 1300 دلاری، سرمایه گذاران زیادی به بازار طلا جذب خواهند شد.

انتظارات تورمی به خصوص در آمریکا تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا در ماه های آینده خواهد داشت. کاهش شاخص سهام و بهره اوراق قرضه آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا طی ماه های آینده داشته باشد.

سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان نیز نقش مهمی در نوسانات ارز و قیمت طلا خواهد داشت. 

کد خبر: 96485 تاریخ: 96/04/21 منبع: طلا