امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

بهترین فرصت برای فروش ذخایر طلا وقتی است که قیمت جهانی این فلز گرانبها به ۱,۲۳۵ دلار افزایش یابد (بیزینس لاین)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس لاین، قیمت جهانی طلا طی هفته گذشته با کاهش شدید 2.5 درصدی روبرو شده و این مساله موجب نگرانی های زیادی در بین سرمایه گذاران بین المللی شده است.

بر اساس این گزارش گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و متوقف شدن احتمالی سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی کانادا انگلیس و اروپا طی ماه های آینده فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

انتشار آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا طی ماه ژوئن نیز موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا شده است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده بین سطح حمایتی 1210 تا سطح مقاومتی 1231 دلار در نوسان خواهد بود.

توصیه کارشناسان اقتصادی به سرمایه گذاران بین المللی این است که در صورتی که قیمت طلا به بیش از 1235 تا 1237 دلار  رسید، ذخایر طلای خود را بفروشند.

به نظر می رسد اگر سطح حمایتی 1210 دلاری شکسته شود قیمت طلا تا 1195 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

کوین گرادی رئیس موسسه سرمایه گذاری فونیکس فیوچرز تاکید کرد: طلا به سرعت در حال حرکت به سوی سطح حمایتی 1200 دلاری است. اگر فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده نرخ بهره را افزایش دهد و برنامه خود برای کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری را آغاز کند، قیمت طلا تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت.

متن مذاکرات نشست ژوئن فدرال رزرو نشان می دهد که مقام های ارشد بانک مرکزی آمریکا بر سر وضعیت نرخ تورم اختلاف نظرهای زیادی دارند. در حالی که جانت یلن رئیس فدرال رزرو معتقد است که کاهش نرخ تورم در آمریکا موقتی و زودگذر است ولی برخی از سیاستگذاران پولی بر این باورند که برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده باید منتظر روشن شدن وضعیت نرخ تورم بود.

رالف پریستون تحلیلگر ارشد موسسه هریتیج وست فایننشال نیز تاکید کرد: با کاهش قیمت طلا به زیر 1250 دلار در هر اونس این احتمال وجود دارد که قیمت اونس به زودی تا 1180 دلار کاهش یاید. سرمایه گذاران بین المللی باید کاملا محتاط باشند.

وی پیش بینی کرده است که قیمت طلا در روزهای آینده به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.

کد خبر: 96487 تاریخ: 96/04/19 منبع: طلا