امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

حجم صادارات نفت امریکا طی سه سال آینده به چهار برابر افزایش پیدا خواهد کرد؛ پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ میلادی صادرات نفت ایالات متحده به ۲۵/۲ میلیون بشکه در روز برسد که بیشتر از میزان صادرات نفت نیجریه و کویت خواهد بود (وزیر نفت روسیه)

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، «الکساندر نواک» در مصاحبه ای با شبکه «سی ان بی سی» آمریکا در حاشیه کنگره جهانی انرژی در استانبول ترکیه گفت: اوپک و برخی از کشورهای غیر اوپکی ممکن است به منظور بهبود قیمت نفت توافق کاهش را تمدید یا به کاهش بیشتر نفت روی بیاورند.

در همین حال وی گفت: می توانیم توافق کاهش تولید را تمدید کنیم و اگر هم لازم باشد مقدار کاهش تولید را افزایش دهیم یا اینکه برعکس می توانیم به سمت کاهش دوره تمدید و نیز کاهش محدودیت سقف عرضه تولید حرکت کنیم.  

البته بیش از این اوپک و برخی از کشورهای غیر اوپکی به رهبری روسیه برای تقویت بهای نفت به کاهش تولید ۱.۸ میلیون بشکه در روز تا ماه مارس ۲۰۱۸ میلادی متعهد شده اند.  

این در حالی است افزایش تولید نفت شیل آمریکا همچنان یک مانع بزرگ بر سر راه تلاش های اوپک محسوب می شود.  

بر اساس تحقیقات انجام شده، برآورد می شود که حجم صادارات نفت آمریکا طی سه سال آینده به ۴ برابر افزایش پیدا کند.

 پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰ میلادی، صادرات نفت ایالات متحده به ۲.۲۵ میلیون بشکه در روز برسد که بیشتر از میزان صادرات نفت نیجریه و کویت خواهد بود.

البته «امین ناصر»  مدیر عامل شرکت آرماکو عربستان دیروز در اظهارنظری گفته بود که به دلیل کاهش چشمگیر سرمایه گذاری و عدم کشف میدان های نفتی جدید متعارف، جهان به سمت کمبود عرضه نفت حرکت خواهد کرد و سرمایه گذاران از سرمایه گذاری های قابل توجه در بخش اکتشاف نفت، توسعه بلند مدت و زیرساخت های مرتبط با آن خودداری می کنند؛ ضمن اینکه افرایش سرمایه گذاری ها در بخش های کوچکی نظیر نفت شیل، نیاز به سرمایه گذاری را کاهش نخواهد داد.

کد حبر: 96497 تاریخ: 96/04/21 منبع: مهر