امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

برای ایجاد اشتغال پایدار باید سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود؛ برای تحقق رشد هشت درصدی نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی و در هر بخش برای یک شغل از ۱۰۰ میلیون تومان تا سه میلیارد تومان نیازمند هستیم (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی)

علی ربیعی روز شنبه در جلسه شورای اداری استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: خوشبختانه با رای مردم و استمرار دولت تدبیر و امید کمک موثری شد تا طراحی انجام شده برای فعالیتهای کارشناسی و حرکت بر اساس منطق و عقلانیت ادامه یابد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی افزود: مردم چون از فعالیتهای غیرکارشناسی که درآمدهای کشور را هدر می داد خسته شده بودند با رای به عقلانیت اعلام کردند تا فعالیتهای کارشناسی تداوم یابد که امیدواریم دردولت دوازدهم برنامه های مدونی در این حوزه اجرا شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: هرچند در حوزه اجتماعی، اشتغال و رفاه مردم منابع خوبی از سوی دولت تزریق شد اما به دلیل گستردگی مشکلات، هنوز فقر از بین نرفته است و باید کارها ادامه یابد.

ربیعی اضافه کرد: امروز وضعیت کشور به گونه ای است که حق نداریم یک ریال آن را بدون برنامه هزینه کرده و از بین ببریم و تصمیم گیری ها نباید بدون نتیجه باشد.

وی گفت: رویکرد دولت اجماع و حضور همگان در تصمیم گیری و مسئولیت هاست و تلاش می شود با اجماع و مدارا کارها جلو برود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: در منطقه ای که ما هستیم شرایط بحرانی است اما ایران اسلامی باثبات فعالیت خودتوانسته در وضعیتی که قدرت خرید مردم کم شده و بیکاری افرایش یافته بود بستر کارهای مهمی را اجرایی کند.

سخت کوشی از خصوصیات دولت است

ربیعی بیان کرد:سخت کوشی وتلاش شبانه روزی ازخصوصیات دولت است که در کنار عقلانیت و تدبیر مصمم است مشکلات را حل کند.

وی اضافه کرد: به استمرار یک برنامه عقلانی ۲۰ ساله نیاز داریم تا شرایط را تغییر دهیم و در شاخص های تورم باید متوسط نرخ رشد تغییر کند و در کاهش فقر هم باید به شاخص بهتری برسیم.

وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی اظهارداشت: باید با ایجاد نهادهای مدنی وگفتمان برای کاهش فقر ومحرومیت تلاش کنیم و بتوانیم با جذب مشارکت مردم به کارها شتاب بخشیم.

وی گفت: دولت در سیاست خارجی هم فضا را آماده کرده و در نبردی سخت تلاش می کندتاحقانیت ملت ایران را به اثبات برساند اما متاسفانه عده ای در داخل کشور وقتی ما تهدید می شویم ذوق زده وخوشحال می شوند در حالی که ما به وحدت همه نیروها نیاز داریم.

تحقق رشد هشت درصدی با ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خارجی

ربیعی اظهارداشت: برای ایجاد اشتغال پایدار باید سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شود و با محدودیت منابع داخلی حتما باید بتوانیم سرمایه گذاران خارجی را جذب کنیم.

وی گفت: برای تحقق رشد هشت درصدی نیازمند سرمایه گذاری خارجی هستیم که در هر بخش برای یک شغل از ۱۰۰ میلیون تومان تا سه میلیارد تومان مثلا در بخش پتروشیمی نیازمندیم.

ایجاد سالانه ۷۰۰ هزار شغل در کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ضرورت ایجاد اشتغال در کشور هم سخن گفت و یادآورشد: سال گذشته ۷۰۰ هزار شغل مستقیم ایجاد شد اما در واقع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وارد بازار کار شدند.

وی گفت: امید به اشتغال در کشور علیرغم همه مشکلات اقتصادی و کمبود منابع اعتباری از ۳۶ درصد به بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است و امیدواریم با اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از محل منابع بانکی بتوانیم به اشتغال سامان دهیم.

ربیعی اضافه کرد:همچنین ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی باسود کم توزیع خواهد شد تا اشتغال کشور شتاب گیرد.

محو فقر مطلق را هدف گذاری کرده ایم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه در خصوص سیاست های وزارتخانه در سال جاری گفت: تاکید دولت و وزارتخانه اجرای دو برنامه مهم است که کاهش بیکاری و محو فقر مطلق در راس آنهاست.

وی گفت: با شناسایی لایه های پایینی جامعه برنامه هدفمند و مدونی را برای توانمند شدن افراد اجرا خواهیم کرد و گروهی را در برنامه های اجتماعی و اقتصادی مشارکت داده و گروهی را که توان این کار را ندارند شامل افرایش مستمری و کمک های نقدی خواهیم کرد تا معیشت آنها حل شود.

ربیعی بیان کرد:ایجاد شغل های چند روزه، توجه به تغذیه کودکان محروم و نیازمند و مهدکودک های بهزیستی از دیگر کارهای پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه افراد بدون دفترچه بیمه نداریم اما محو کامل فقر در کشور از برنامه های درازمدت است که با کمک دولت و نهادهای مردمی آن را عملیاتی خواهیم کرد.

ربیعی گفت: جای خوشحالی است با وجود بیش از سه هزار واحد صنعتی و تولیدی با مدیریت خوب استاندار و همراهی مدیران دستگاههای اجرایی با همه کمبودها در قزوین مشکلات عمیق کارگری نداشتید که جای تقدیر دارد.

در این مراسم کلید دو واحد مسکونی به خانواده های دارای دو معلول در البرز و قزوین واگذار شد.

کد خبر: 96606 تاریخ: 96/04/31 منبع: اقتصاد آنلاین