امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

قیمت طلا در روزهای آینده روندی کاملاً صعودی خواهد داشت؛ جای تعحبی نخواهد داشت اگر قیمت این فلز گرانبها در روزهای آتی ۱۰ تا ۳۰ دلار دیگر در هر اونس افزایش یابد (رییس مؤسسه تحقیقاتی گلوبال ادوایزر)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه به بالاترین سطح خود در شش هفته اخیر رسیده و در هفته ای که گذشت رشد 1.4 درصدی را ثبت کرده است، بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که طلا هنوز فرصت زیادی برای افزایش بیشتر قیمت طی روزهای آینده خواهد داشت.

بر اساس این گزارش برخی تحلیلگران بر این باورند که در صورت شکسته شدن سطح مقاومتی 1280 دلاری طی روزهای آینده زمینه لازم برای افزایش چشمگیر قیمت طلا فراهم خواهد شد. به نظر می رسد کاهش ارزش دلار آمریکا مهمترین عامل افزایش قیمت طلا طی روزهای آینده باشد.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری سی ام سی مارکتس تاکید کردند: قیمت طلا در ماه های ژوئن و جولای با یک روند اصلاحی روبرو شده و پس از آنکه قیمت طلا برای مدتی بین 1250 تا 1265 دلار در هر اونس تثبیت شده بود، اکنون سطح مقاومتی بعدی برای طلا 1280 دلار خواهد بود.

جورج میلینگ استنلی رئیس موسسه تحقیقاتی گلوبال ادوایزر تاکید کرد: به نظر من قیمت طلا در روزهای آینده روندی کاملا صعودی خواهد داشت. جای تعحبی نخواهد داشت اگر قیمت طلا در هفته پیش رو 10 تا 30 دلار دیگر در هر اونس افزایش یابد.

آزمایش موشکی کره شمالی بار دیگر موجب تشدید تنش های سیاسی در شبه جزیره کره شده است. آمریکا نسبت به ااتخاذ تحریم های شدیدتر و گزینه نظامی علیه کره شمالی هشدار داده است.

تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال به 2.6 درصد رسیده که این رقم کمتر از انتظارات اولیه بوده است.

از سوی دیگر نگرانی های مربوط به سقف بدهی های دولت آمریکا و عدم موفقیت دولت ترامپ برای تصویب برنامه جدید بهداشت و سلامت و لغو برنامه جنجالی اوباماکر ، می تواند عامل مهمی برای نوسانات بیشتر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی باشد.

البته برخی تحلیلگران اقتصادی معتقدند که افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی موجب افت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه خواهد شد. این احتمال وجود دارد که قیمت طلا طی روزهای آینده به 1240 دلار برسد.

کد خبر: 96637 تاریخ: 96/05/08 منبع: طلا