امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

بر اساس توافق با شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، اوراق سلف بنزین اکتان ۹۰ پالایشگاه ستاره خلیج فارس فردا در بورس انرژی ایران عرضه می‌شود (مدیرعامل بورس انرژی)

 

 

مدیرعامل بورس انرژی ایران از تامین مالی پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین طرح بنزین سازی کشور خبر داد.

سید علی حسینی با اعلام این خبر به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، افزود: بر اساس توافق با شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی، اوراق سلف بنزین اکتان 90 پالایشگاه ستاره خلیج فارس فردا در بورس انرژی ایران عرضه می شود.

مدیرعامل بورس انرژی گفت: تعداد یک میلیون و 400 هزار و 592 قرارداد با قیمت پایه 2 میلیون و 141 هزار و 950 ریال در تاریخ 2 شهریور 95 (فردا) در تابلوی سلف موازی استاندارد بازار مشتقه بورس انرژی ایران عرضه می شود.

او با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای افزایش تولید بنزین و هدف کشور برای صادرات این محصول استراتژیک تصریح کرد: ارزش این تامین مالی 3 هزار میلیارد ریال بوده و هدف از آن تامین مالی جهت اجرای طرحهای شرکت نفت ستاره خلیج فارس، بزرگترین پالایشگاه تولیدکننده بنزین در کشور است.

مدیرعامل بورس انرژی ایران تاکید کرد: تامین مالی دیگر پروژه های صنعت نفت هم از طریق بورس انرژی، امکان پذیر است و شرایط برای توسعه بخش انرژی با استفاده از ابزارهای نوین مالی فراهم شده است.

حسینی به جذابیت های خاص این اوراق برای سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: طبق مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار نرخ سود این اوراق 20 درصد است که به صورت روزشمار به سرمایه گذاران و خریداران این اوراق پرداخت می شود.

مدیرعامل بورس انرژی افزود: علاقمندان می توانند از طریق مراجعه به کارگزاری های بورس نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند.

کدخبر:54286- منبع:سنا- تاریخ:1-6-95