امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

در صورت تشدید تنش در شبه‌جزیره کره، قیمت هر اونس طلا به بیش از ۱,۳۰۰ دلار خواهد رسید؛ می‌شود قیمت طلا طی شش تا نه ماه آینده به بیش از ۱,۴۰۰ دلار برسد (کیتکو نیوز)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، “اوگنی آنانیف” رئیس بخش فلزات گرانبها در بانک سرمایه گذاری وی تی بی روسیه تاکید کرد: قیمت جهانی هر اونس طلا تا پایان امسال به بیش از 1400 دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: بازار شاهد آن خواهد بود که قیمت هر اونس طلا تا سه ماه آینده به بیش از 1360 دلار خواهد رسید و با شکسته شدن این سطح مقاومتی قیمت طلا حتی بیشتر از آن نیز افزایش خواهد یافت.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی اظهار داشت: مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده، تنش های ژئوپلیتیک خواهد بود از جمله بحران در روابط آمریکا و کره شمالی. از سوی دیگر تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور به خصوص چین و هند نیز با جهش چشمگیری روبرو می شود.

وی گفت: شاید قیمت طلا در کوتاه مدت با اصلاحات جزئی روبرو شود ولی قیمت به کمتر از 1200 دلار نخواهد رسید.

ارتش کره شمالی طرح و برنامه مربوط به حمله موشکی به جزیره گوام و تاسیسات نظامی آمریکا در این منطقه را در اختیار رهبر این کشور قرار داده است، البته رهبر کره شمالی گفته است که فعلا تصمیمی برای حمله به گوام ندارد و هر گونه تصمیم گیری در این خصوص بستگی به اقدامات بعدی آمریکا دارد.

ادامه نگرانی ها نسبت به آمارهای تورم در آمریکا طی ماه جولای می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا باشد. نرخ تورم آمریکا در ماه جولای به کمتر از 0.1 درصد و در 12 ماه گذشته به 1.2 درصد رسیده است. فدرال رزرو آمریکا دستیابی به تورم 2 درصدی را هدف اصلی خود قرار داده است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که در صورت تشدید تنش در شبه جزیره کره، قیمت هر اونس طلا فورا به بیش از 1300 دلار خواهد رسید. گروهی از کارشناسان بازار پیش بینی می کنند که قیمت طلا طی 6 تا 9 ماه آینده به بیش از 1400 دلار خواهد رسید.

تقاضای فیزیکی و واردات طلای هند و چین نیز طی ماه های آینده کاملا تاثیرگذار خواهد بود. چین طی سال گذشته 230 تن طلا از استرالیا وارد کرده است. در واقع صادرات طلای استرالیا به چین از 2011 تاکنون 2 برابر شده است.

کد خبر: 96736 تاریخ: 96/05/25 منبع: طلا