امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

هزینه‌های جاری دولت تا خرداد ماه سال جاری حدود ۸/۵۴ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۸/۴۸ درصدی مواجه شد؛ پرداخت‌های هزینه‌ای در سه‌ماهه نخست سال ۹۵ حدود ۸/۳۶ هزار میلیارد تومان بوده است (بانک مرکزی)

بر اساس گزارش بانک مرکزی در سه ماهه نخست سال درآمدهای دولت حدود 23.6 هزار میلیارد بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 2.5 هزار میلیارد تومان رشد داشته است. درامدهای مالیاتی نیز در این مدت حدود 18 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش رو به رو شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، اما در قسمت پرداختهای هزینه‌ای، هزینه  های جاری دولت تا خرداد ماه حدود 54.8 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 48.8 درصدی مواجه شده است. پرداختهای هزینه ای در سه ماه نخست سال قبل حدود 36.8 هزار میلیارد تومان بوده است.

بر این اساس تراز عملیاتی دولت بالغ بر 35.6 هزار میلیارد تومان بوده که 15 هزار میلیارد تومان بیش از رقم مصوب 3ماهه نخست سال میباشد.

رشد تراز عملیاتی نسبت به سال گذشته نیز بیش از 75 درصد بوده است که به این ترتیب دولت در سال جاری با کسری بیشتری مواجه شده است.

کد خبر: 96760 تاریخ: 96/05/22 منبع: اقتصاد آنلاین