امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

نگرانی‌های مربوط به توانایی دولت ترامپ در اجرای برنامه های اقتصادی و مالی، فشار زیادی را بر ارزش سهام وارد خواهد کرد و این مسأله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود (کیتکو نیوز)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، شاخص سهام در بازارهای مالی آمریکا از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

بر اساس این گزارش علت اصلی ثبت رکوردهای جدید در ارزش سهام بورس وال استریت آمریکا این است که ترامپ وعده های زیادی را برای کاهش مالیات ها و افزایش سرمایه گذاری در زیرساخت های اقتصادی مطرح کرده است.

بسیاری از مردم آمریکا تصور می کنند که دولت ترامپ می تواند تغییرات بزرگ اقتصادی را اجرا کند که مهمترین این تغییرات شامل کاهش مالیات ها و افزایش سرمایه گذاری در پروژه های زیر ساختی مثل احداث جاده و پل ها خواهد بود.

دولت ترامپ امیدوار است تا با اجرای اصلاحات ، رشد اقتصادی این کشور را به بالای 3 درصد در سال برساند.این اقدامات در صورت اجرا می تواند رفاه اقتصادی مردم آمریکا را افزایش دهد. امیدواری ها نسبت به اجرای این برنامه ها و وعده ها موجب شده تا ارزش سهام با رشد فزاینده ای روبرو شود.

ولی ناتوانی دولت ترامپ در لغو و جایگزینی برنامه بهداشت و درمان جدید به جای برنامه اوباماکر ، ابهامات و شک و تردیدهای زیادی را به وجود آورده است. به نظر می رسد دولت ترامپ در شرایط کنونی برای اجرای وعده های اقتصادی خود با چالش های جدی روبرو شده است. البته کاخ سفید هنوز امیدوار است که بتواند اصلاحات مالیاتی و اجرای پروژه های زیرساختی را در کنگره و سنا به تصویب برساند.

ولی تغییرات گسترده در ترکیب تیم ترامپ در کاخ سفید و برکناری بسیاری از مشاوران و مقام های ارشد دولت آمریکا، شک و تردیدها نسبت به توانایی وی برای اجرای وعده های اقتصادی را افزایش داده است.

پیتر بوکوار تحلیلگر ارشد موسسه مالی لیندسی در این باره تاکید کرد: برای نخستین بار مردم دارند این سئوال را مطرح می کنند که آیا اولویت های دولت ترامپ در زمینه اصلاحات اقتصادی و برنامه های مالی با تهدید روبرو شده است.

هفته گذشته نیز باب کورکر سناتور ارشد تاکید کرد: ترامپ فاقد ثبات رفتار و عقیده لازم برای موفقیت و پیشرفت است.

بسیاری از تجار و بازرگانان آمریکایی نیز نسبت به توانایی ترامپ برای اجرای موفقیت آمیز برنامه های اقتصادی و مالی شک و تردید جدی دارند.

این در شرایطی است که سقف بدهی های دولت آمریکا نیز به چالش جدی تبدیل شده است. کنگره و دولت آمریکا باید تا سپتامبر بر سر افزایش سقف بدهی ها به توافق برسند.

به نظر می رسد نگرانی های مربوط به توانایی دولت ترامپ در اجرای برنامه های اقتصادی و مالی، فشار زیادی را بر ارزش سهام وارد خواهد کرد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

کد خبر: 96789 تاریخ: 96/05/30 منبع: سایت طلا