امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

انتشار و تزریق پول از سوی بانک‌های مرکزی جهان با هدف تحریک رشد و رونق اقتصادی، تأثیر زیادی بر افزایش نرخ تورم طی سال‌های آینده خواهد داشت و این عامل می‌تواند قیمت طلا را با افزایش چشمگیری روبرو کند (مارک فابر، تحلیلگر و استراتژیست ارشد اقتصادی)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، مارک فابر تحلیلگر و استراتژیست ارشد اقتصادی در سخنانی تاکید کرد: من تصور نمی کنم کشوری آنقدر نادان و احمق باشد که بخواهد خاک آمریکا را اشغال کند ، به نظر من بزرگترین آسیب پذیری کشورهای مختلف به خصوص آمریکا در برابر اختلالات احتمالی در زیرساخت ها از جمله اینترنت و برق در یک شهر بزرگ مثل نیویورک است.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: اشغالگری محلی از اعراب ندارد. در واقع خطر و تهدید ناشی از جنگ با تسلیحات نظامی به مراتب کمتر از خطر و تهدید ناشی از حملات سایبری و هکری است. حملات سایبری می تواند زیرساخت های مهم شهرهای بزرگی مثل نیویورک را از کار بیندازد. اگر اینترنت یا برق نیویورک قطع شود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

این تحلیلگر اقتصادی گفت: در چنین شرایط سختی، ارزش طلا غیر قابل انکار خواهد بود. در چنین شرایطی شما به یک دارایی و سرمایه فیزیکی دسترسی خواهید داشت که به عنوان وسیله مبادله از آن استفاده می شود.

وی در ادامه افزود: در صورت وقوع حملات سایبری گسترده، پول های دیچیتال جایگزین دیگر مفهوم چندانی نخواهد داشت، بدون اینترنت کسانی که پول دیجیتال در اختیار دارند، قادر به دستیابی به آن نخواهند بود.

مارک فابر گفت: البته بیت کوین و سایر پول های دیجیتال یک مزیت مهم نیز دارد. اگر کسی 100 کیلوگرم طلا داشته باشد، حمل و نقل و انتقال آن بسیار دشوار است ولی اگر بیت کوین داشته باشید می توانید به راحتی در چین خرید کنید و آن را در هر کشور دیگری مورد استفاده قرار دهید.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کرد که همچنان به خرید طلا ادامه دهند چرا که روند قیمت این فلز گرانبها در بلندمدت کاملا صعودی خواهد بود.

وی اظهار داشت: عملکرد طلا طی سال های اخیر ناامید کننده نبوده و زمانی که با شاخص سهام نزدک مقایسه شود، طلا از سال 1999 میلادی عملکرد به مراتب بهتری داشته است.

وی افزود: انتشار و تزریق پول از سوی بانک های مرکزی جهان با هدف تحریک رشد و رونق اقتصادی، تاثیر زیادی بر افزایش نرخ تورم طی سال های آینده خواهد داشت و این عامل می تواند قیمت طلا را با افزایش چشمگیری روبرو کند.

کد خبر: 96790 تاریخ: 96/05/27 منبع: سایت طلا