امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

پیش‌بینی می‌شود اگر طلا بتواند سطح مقاومتی ۱,۳۲۵ دلاری را بشکند، تا سطح ۱,۳۳۲ دلاری افزایش خواهد یافت؛ همچنین اگر سطح حمایتی ۱,۳۱۵ دلاری نیز شکسته شود، قیمت این فلز گرانبها با افت بیشتری روبرو خواهد شد و این احتمال وجود دارد که قیمت تا ۱,۳۰۰ دلار در هر اونس کاهش یابد (کیتکو نیوز)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که تشدید تنش در شبه جزیره کره موجب شده است تا قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح خود در 10 ماه اخیر برسد و سطح مقاومتی 1300 دلاری شکسته شود، موسسه تحقیقاتی بی ام آی نسبت به افزایش سود شرکت های معدنی ابراز امیدواری کرده است.

بر اساس این گزارش پس از سالها کاهش متوالی قیمت طلا در بازارهای بین المللی و افت شدید سود شرکت های معدنی، قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون روندی صعودی داشته و بیش از 12 درصد رشد داشته است.

موسسه بی ام آی افزود: با توجه به ریسک های سیاسی و مالی به نظر می رسد تقاضا برای طلا و سایر فلزات گرانبها رو به افزایش خواهد بود و این مساله به نفع قیمت طلا است. شرکت های معدنی می توانند نسبت به ادامه روند صعودی قیمت طلا و سود خود طی ماه های آینده خوش بین باشند.

البته تحلیلگران موسسه بی ام ای بر این باورند که شرکت های بزرگ معدنی تلاش خواهند کرد تا میزان هزینه های خود را کاهش دهند تا در نهایت بدهی های انباشته شده آنها با کاهش همراه شود.

برخی شرکت های بزرگ معدنی چین مثل شاندونگ گلد و شان ژی گلد قصد دارند میزان سرمایه گذاری های خود در پروژه های معدنی خارجی را افزایش دهند. چین بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده طلای جهان است و شرکت های چینی قصد دارند به معادن بزرگ طلا در کشورهای دیگر دست یابند.

موسسه بی ام آی پیش بینی کرد: شرکت های باریک گلد، نیومونت، آنگلوگلد آشانتی، و گلدکورپ همچنان بزرگترین تولیدکنندگان طلای جهان خواهند بود. این شرکت های بزرگ معدنی در مجموع یک پنجم طلای جهان را تولید می کنند.

در روسیه نیز شرکت پولیوس همچنان بزرگترین تولید کننده خواهد بود.قیمت جهانی طلا بار دیگر با توجه به تشدید تنش در شبه جزیره کره و شلیک موشک کره شمالی با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

به نظر می رسد اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1325 دلاری را بشکند، تا سطح 1332 دلاری افزایش خواهد یافت.

اگر سطح حمایتی 1315 دلاری نیز شکسته شود، قیمت طلا با افت بیشتری روبرو خواهد شد و این احتمال وجود دارد که قیمت تا 1300 دلار در هر اونس کاهش یابد.

کد خبر: 96845 تاریخ: 96/06/08 منبع: طلا