امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

سقف بدهی‌های دولت امریکا پیش از این ۲۰ تریلیون دلار است و به‌نظر می‌رسد یک‌بار دیگر باید این سقف افزایش یابد، در غیر این صورت کاخ سفید تنها قادر به تأمین هزینه‌های جاری خود تا اوایل ماه اکتبر سال جاری میلادی خواهد بود (کیتکو نیوز)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با انتشار توئیتی درباره سقف بدهی های آمریکا جنجال تازه ای را به پا کرده است.

بر اساس این گزارش ترامپ با انتشار توئیتی اعلام کرده است که کل مساله سقف بدهی ها یک مساله بی ارزش است و اگر جمهوریخواهان به توصیه های وی گوش کرده بودند، دولت آمریکا اکنون با بحران سقف بدهی روبرو نشده بود.

بی شک نگرانی درباره سقف بدهی های آمریکا، بزرگ و غیر قابل چشم پوشی است. سقف بدهی های دولت آمریکا پیش از این 20 تریلیون دلار بوده و به نظر می رسد یک بار دیگر باید این سقف افزایش یابد. در غیر این صورت کاخ سفید تنها قادر به تامین هزینه های جاری خود تا اوایل اکتبر خواهد بود.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که در صورت عدم افزایش سقف بدهی ها، بخشی از فعالیت های دولت آمریکا تا 2 اکتبر تعطیل خواهد شد. سیاستمداران آمریکایی خواستار دستیابی به یک راهکار سریع برای افزایش سقف بدهی های دولت شده اند.

استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در ماه جولای از نمایندگان خواست تا سقف بدهی ها را تا 29 سپتامبر افزایش دهند. نانسی پلوسی رهبر اقلیت کنگره نیز از جمهوریخواهان خواسته است تا برای جلوگیری از تعطیلی و ورشکستگی دولت آمریکا طرح تازه ای را ارائه دهند.

در حالی کنترل و هدایت سنا و کنگره در اختیار جمهوریخواهان است، مردم آمریکا انتظار دارند که هر چه سریعتر نمایندگان این حزب با ارائه طرحی مانع از ورشکستگی و تعطیلی دولت شوند.

موسسه رتبه بندی فیچ نیز هشدار داده است در صورتی که سقف بدهی های آمریکا افزایش پیدا نکند، رتبه اعتباری این کشور به خطر خواهد افتاد.

جاناتان باتلر تحلیلگر ارشد موسسه میتسوبیشی نیز تاکید کرد: مساله سقف بدهی های آمریکا یکی از عوامل موثر بر قیمت طلا در پاییز امسال خواهد بود.

طلا هنوز نتوانسته است سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند و بالاتر از آن تثبیت گردد.

باتلر افزود: کنگره در شرایطی تعطیلات تابستانی خود را آغاز کرد که هیچ گونه توافقی بر سر افزایش سقف بدهی های دولت حاصل نشده و این مساله می تواند در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا باشد. سقف بدهی ها می تواند مانند بحران 2011 میلادی موجب افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت شود.

کد خبر: 96851 تاریخ: 96/06/05 منبع: طلا