امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه توسعه فناوری آرمانی از ۱۴ تا ۲۸ شهریور ماه سال جاری به‌مدت ۱۰ روز کاری آغاز شده است (شرکت فرابورس ایران، عضو کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران)

مبادلات چهاردهم شهریورماه در فرابورس ایران با نقل و انتقال 233 میلیون ورقه بهادار در 45 هزار دفعه به ارزش بیش از 882 میلیارد ریال پایان یافت که بیش از 56 درصد از حجم و 45 درصد از ارزش دادوستدها در اختیار معاملات انجام شده در مجموع بازارهای اول و دوم قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، روز جاری در کنار معاملات انجام شده در بازارهای فرابورس پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه توسعه فناوری آرمانی از امروز تا 28 شهریورماه به مدت 10 روز کاری آغاز شد و موضوع فعالیت آن فناوری اطلاعات و ارتباطات، سلامت و بهداشت، فناوری‌های مالی، صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، آب و حوزه فرهنگ و تولید محتوی است.

تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل پذیره‌نویسی این صندوق 420 هزار واحد به ارزش مبنای هر واحد یک میلیون ریال است که امروز در نخستین روز از مهلت 10 روزه 34 هزار واحد به ارزش 3.4 میلیارد ریال از آن پذیره‌نویسی شد.

در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس امروز بیش از 131 میلیون سهم به ارزش 402 میلیارد ریال دست به دست شد و نماد معاملاتی شرکت ذوب‌آهن با معامله 69 میلیون سهم به ارزش 62 میلیارد ریال بیشترین حجم و نماد هتل پارسیان کوثر اصفهان با دادوستد 5 میلیون سهم به ارزش بیش از 66 میلیارد ریال، بالاترین ارزش معاملات را در اختیار گرفت. 

شاخص کل فرابورس هم با افت 1.6 واحدی در ارتفاع 951 واحدی قرار گرفت که عمده بار منفی بر آیفکس از جانب نمادهای «زاگرس»، «شاوان»، «خراسان» و «اپرداز» رقم خورد. در مقابل نمادهای «وهور»، «بپاس» و «بمپنا» تا سطح حداکثر 0.2 واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشته و از افت بیشتر آن جلوگیری کردند.

معاملات فرابورس ایران نیز با دادوستد نزدیک به 100 میلیون ورقه، 136 میلیارد ریالی شد. نماد کارخانجات مخابرات ایران بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.

از سوی دیگر تابلو اوراق تسهیلات مسکن میزبان معامله بیش از 81 هزار ورقه تسه به ارزش 63 میلیارد ریال قرار گرفت تا برای چندمین روز متوالی قیمت این اوراق در بازه 745 هزار تا 791 هزار ریال مورد معامله قرار گیرد.

در بازار اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاران بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم اختصاص دادند. در این بازار در مجموع 240 هزار ورقه به ارزش بیش از 243 میلیارد ریال دست به دست شد.

در نهایت صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز معاملات امروز را با دادوستد 1.3 میلیون ورقه به ارزش 36 میلیارد ریال پشت سر گذاشت .

کد خبر: 96929 تاریخ: 96/06/14 منبع: سنا